یوگا و انعطاف پذیری

برخی افراد وقتی به یوگا فکر می کنند، تصور می کنند که باید مانند یک ژیمناست بدن خود را کش دهند. این فکر باعث نگرانی آن ها می گردد و فکر می کنند برای انجام یوگا، مسن، نامناسب و خشک هستند. حقیقت این است که هیچکس، در هیچ زمانی برای افزایش انعطاف پذیری بدنش پیر نیست.
حرکات یوگا که آسانا نام دارند، با کشیدگی عضلانی ملایم انجام می گردند. اسید لاکتیک در اثر حرکات ماهیچه ها بوجود می آید که ترشح آن با ایجاد خشکی، کشیدگی، درد و خستگی همراه است. بعلاوه، یوگا دامنه ی حرکات مفاصل را نیز افزایش می دهد. همچنین باعث روان شدن مفاصل می گردد که در نتیجه حس راحتی و سبکی در سرتاسر بدن ایجاد می گردد.
یوگا نه تنها عضلات بلکه کلیه ی بافت های نرم بدن شما را نیز دچار کشیدگی می کند. که شامل رباط ها، تاندون ها، غلاف فاسیا (فاسیاها گروهی از بافت‌های فیبر مانند هستند که توانایی مقاومت دربرابر کشش را دارا می‌باشند) حول ماهیچه می باشد. مهم نیست که در چه سطح یوگا باشید، چرا که از همان ابتدای کار می توانید تاثیریوگا را حس کنید. در یک تحقیق، تنها پس از هشت هفته تمرین یوگا، انعطاف پذیری شرکت کنندگان تا ۳۵ درصد افزایش یافت. بیشترین حد انعطاف پذیری در شانه ها و بالاتنه رخ داد.

 

 

باز نشر:آکادمی ایران یوگا

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

تاثیر ورزش یوگا در درمان افسردگی

یک مطالعه جدید تاثیر مثبت یوگا بر افسردگی را نشان داده است. محققان میگویند انجام …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x