سه‌شنبه , مارس 19 2024

سوکهاسانا ( چهار زانوی ساده )

سوکهاسانا به معنای وضعیت آسان و راحت است , و وضعیت مناسبی برای رفع خستگی می باشد. برای انجام این حرکت , نشستن و قرار دادن استخوانهای نشیمنگاهی روی لبه جلویی یک بالشتک سفت توصیه می شود. در ضمن توجه کنید که در این وضعیت و سایر وضعیتهای نشسته عضلات صورت , گردن و ناحیه گلو را منبقض ننمایید.

وضعیت های سوکهاسانا , سواستیک آسانا , سید آسانا , آردا پادماسانا , پادماسانا و ویرآسانا برای تمرکز , مراقبه و انجام پرانایام توصیه می شوند.

۱ – در وضعیت داند آسانا بنشینید.

۲ – زانوی چپ را خم کنید و پای چپ را زیر ران راست قرار دهید. سپس زانوی راست را خم کنید و پای راست را زیر ران چپ بگذارید.( در صورتیکه زانوها از زمین فاصله زیادی داشته باشند و یا در هنگام درد میتوانید از آجرک در زیر زانوها استفاده کنید )

۳ – صاف بنشینید . با دم ستون فقرات را کشیده , بلند و صاف نگه دارید. جناق سینه را به بالا و جلو بکشید , شانه ها دور از گوش , سر در امتداد ستون فقرات , دستها را روی زانو بگذارید طوریکه کف دستها به طرف بالا قرار گیرند.

۴ – پاها را عوض کنید و حرکت را در سمت دیگر انجام دهید.

۵ – به داند آسانا برگردید.

🔻فواید :

– انعطاف در مفاصل زانو و رانها

– پرورش رباطهای زانو

– توزیع متقارن وزن در دو طرف لگن

🔻موارد احتیاط و محدودیت :

– مشکلات زانو ( در هنگام درد در زانوها می توانید حوله ای را لوله کرده و پشت کاسه زانو قرار دهید تا کمی ساق و ران را از هم جدا نماید و درد کمتر شود و یا آجرک زیر زانوها قرار دهید )

 

باز نشر :آکادمی ایران یوگا

https://www.iranyoga.ir

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

بهترین حرکت یوگا برای خانم‌های شاغل

حرکت پلاین حرکت یوگا به کشیدگی جلوی بدن و تقویت عضلات  کمک می‌کند.به پشت دراز بکشید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *