جمعه , آوریل 26 2024

سوکهاسانا ( چهار زانوی ساده )

سوکهاسانا به معنای وضعیت آسان و راحت است , و وضعیت مناسبی برای رفع خستگی می باشد. برای انجام این حرکت , نشستن و قرار دادن استخوانهای نشیمنگاهی روی لبه جلویی یک بالشتک سفت توصیه می شود. در ضمن توجه کنید که در این وضعیت و سایر وضعیتهای نشسته عضلات صورت , گردن و ناحیه گلو را منبقض ننمایید.

وضعیت های سوکهاسانا , سواستیک آسانا , سید آسانا , آردا پادماسانا , پادماسانا و ویرآسانا برای تمرکز , مراقبه و انجام پرانایام توصیه می شوند.

۱ – در وضعیت داند آسانا بنشینید.

۲ – زانوی چپ را خم کنید و پای چپ را زیر ران راست قرار دهید. سپس زانوی راست را خم کنید و پای راست را زیر ران چپ بگذارید.( در صورتیکه زانوها از زمین فاصله زیادی داشته باشند و یا در هنگام درد میتوانید از آجرک در زیر زانوها استفاده کنید )

۳ – صاف بنشینید . با دم ستون فقرات را کشیده , بلند و صاف نگه دارید. جناق سینه را به بالا و جلو بکشید , شانه ها دور از گوش , سر در امتداد ستون فقرات , دستها را روی زانو بگذارید طوریکه کف دستها به طرف بالا قرار گیرند.

۴ – پاها را عوض کنید و حرکت را در سمت دیگر انجام دهید.

۵ – به داند آسانا برگردید.

🔻فواید :

– انعطاف در مفاصل زانو و رانها

– پرورش رباطهای زانو

– توزیع متقارن وزن در دو طرف لگن

🔻موارد احتیاط و محدودیت :

– مشکلات زانو ( در هنگام درد در زانوها می توانید حوله ای را لوله کرده و پشت کاسه زانو قرار دهید تا کمی ساق و ران را از هم جدا نماید و درد کمتر شود و یا آجرک زیر زانوها قرار دهید )

 

باز نشر :آکادمی ایران یوگا

صفحه اصلی

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

تاثیر ورزش یوگا در درمان افسردگی

یک مطالعه جدید تاثیر مثبت یوگا بر افسردگی را نشان داده است. محققان میگویند انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *