فواید وضعیت پل (Setu Bandha Sarvangasan)

?در عضلات گردن کشش ایجاد می کند و خشکی های ناحیه گردن را برطرف می کند
?همانند دیگر حرکت های خم به عقب باعث ایجاد کشیدگی و باز شدن قفسه سینه شده و حجم شش ها افزایش می یابد
?عضلات ناحیه شکم و اعضای درونی شکم تحت تاثیر کشش قرار می گیرند و کارکرد دستگاه گوارش بهبود پیدا می کند
?عضلات چهارسرران را فعال نموده و باعث تقویت آن ها می شود
?انعطاف ستون مهره ها بیشتر شده و عضلات راست نگهدارنده ستون مهره ها را تقویت می کند
?خون از ناحیه لگن به سمت بالا تنه حرکت می کند و اکسیژن رسانی و تبادل مواد مغذی و مواد زائد بدن در ناحیه سر و صورت بیشتر شده و باعث از بین بردن خستگی بدن و طراوت صورت می گردد
تنش ها و فشارهای عصبی سرتاسر پشت بدن را بهبود می بخشد
?در این وضعیت باید دقت شود که وزن بدن بر روی شانه و کتف باشد تا به مهره های گردن آسیبی وارد نشود
?کسانی که در ستون مهره ها( مهره های گردنی ،کمری و …) و یا شانه و کتف ناراحتی دارند، از انجام دادن حرکت خودداری کنند
?به دلیل افزایش جریان خون در ناحیه سر و صورت، کسانی که فشار خون بالا دارند حرکت را انجام ندهند و یا کوتاه مدت در حرکت مستقر شوند
?فعال شدن حجم قفسه سینه و افزایش کارکرد و ضربان قلب در این وضعیت می تواند برای کسانی که مشکلات قلبی دارند ایجاد ناراحتی نماید.

باز نشر : ایران یوگا

 

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

بهترین حرکت یوگا برای خانم‌های شاغل

حرکت پلاین حرکت یوگا به کشیدگی جلوی بدن و تقویت عضلات  کمک می‌کند.به پشت دراز بکشید، …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x