جمعه , آوریل 26 2024

ده روش برای ایجاد فضای مدیتیشن شخصی

ده روش برای ایجاد فضای مدیتیشن شخصی
شلی لیتل Shelley little
برگردان: مهدی ترفیعی 
بخش اول

 تصور کنید فضایی در خانۀ خود داشته باشید که ذهن، بدن و روح شما را آرام کند. داشتن یک فضای مخصوص، داخل یا خارج خانه که به صلح، آرامش و حس کامیابی اختصاص‌یافته باشد، واقعاً جالب و لذت‌بخش است. فضایی که به شما امکان دور شدن از تنش‌های روزانۀ زندگی را می‌دهد و ارتباطات نیرومندتری را ممکن می‌سازد. فضای مدیتیشن، دقیقاً مکانی برای انجام این کار است.
توصیه می‌شود هرکس برای مدیتیشن روزانه، فضایی را در خانه داشته باشد؛ فضایی که فرصت و مجال تجدیدقوای جسمی و ذهنی و رسیدن به حس تعادل را به وجود آورد. فواید تمرینات تمرکزی، هنوز در حال کشف است؛ اما همۀ بررسی‌ها تا امروز نشان می‌دهد که مدیتیشن یک نیروی قوی برای بهبود و تغییر ایجاد می‌کند که قابل قیاس با چیز دیگری نیست. برخی مطالعات نشان داده‌اند که مدیتیشن، قدرت تغییر نحوۀ عملکرد مغز ما را دارد.
گرچه برای ایجاد یک فضای مدیتیشن، مجموعه¬ای خاص از قواعد که از آن‌ها پیروی کنیم، وجود ندارد؛ اما نکاتی هست که باید به آن‌ها توجه شود. برای خلق فضای مدیتیشن توجه به موارد زیر می‌تواند الهام‌بخش باشد، اما مهم‌تر از همه این است که ذهن و قلب خود را تنها بر روی عناصری متمرکز کنیم که آن‌ها را دوست داریم، عناصری که احساس درونی سعادتمندی را ایجاد می‌کند.

1)    فضایی با حس خوشایند انتخاب کنید

2)    فضا را تمیز و مرتب و منظم نگه‌دارید
 

3)    طبیعت را به درون فضای مدیتیشن خود بیاورید

 

 4)موسیقی آرامش‌بخش گوش دهید

برگرفته از:‌ http://freshome.com

ادامه مطلب را در مجله شماره 80 مطالعه نمایید.

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

تاثیر ورزش یوگا در درمان افسردگی

یک مطالعه جدید تاثیر مثبت یوگا بر افسردگی را نشان داده است. محققان میگویند انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *