سه‌شنبه , آوریل 16 2024

هفت حرکت یوگای آرام‌کنندۀ درد سیاتیک

هفت حرکت یوگای آرام‌کنندۀ درد سیاتیک
نویسنده: داگ کلر  Doug Keller
 برگردان: آیدا جوادی

سیاتیک ، تاریخچۀ طولانی (و دردناکی!) دارد. از قرن پنجم قبل از میلاد، پزشکان و افرادی که از این درد رنج می‌برند، درمان‌های مختلفی را امتحان کرده‌اند. تمام روش‌ها، از حجامت و قرار دادن زغال‌سنگ داغ در رم باستان گرفته تا استفاده از کرم‌های مختلف و تزریقات در قرن 21 را آزموده‌اند. دلیل به وجود آمدن درد سیاتیک بسیار ساده‌تر از تصوری است که درگذشته می‌پنداشتند. هم‌اکنون نیز میلیون‌ها نفر از این درد رنج می‌برند. در سال 2005، مجلۀ نروسرجری  این‌گونه نوشت: «به‌طور متوسط 5 درصد از بزرگ‌سالان در آمریکا از این درد رنج می‌برند؛ و در طول زندگی، برای هر فردی 40 درصد احتمال ابتلا به این درد وجود دارد؛ اما خبرهای خوبی نیز وجود دارند. در اکثر موارد، یک یوگای هدفمند و با آگاهی، می‌تواند به شما در غلبه کردن بر این درد کمک کند.»

علائم سیاتیک
با توجه به تعاریف، سیاتیک به درد در هرجایی در طول عصب سیاتیک گفته می‌شود که معمولاً در یک سمت بدن مشاهده می‌شود. دو عصب سیاتیک در بدن ما وجود دارند که هرکدام در یک‌پا قرار دارند. اعصاب سیاتیک، طولانی‌ترین عصب‌های موجود در بدن انسان هستند. عصب سیاتیک، از ناحیه کمر آغاز و تا انتهای پا امتداد دارد.

 

یوگا چگونه به کم کردن درد سیاتیک کمک می‌کند
اگر علت درد سیاتیکتان آسیب‌های دیسک کمر باشد، باید از حرکاتی استفاده کنید که عضلات کمر‌تان تقویت شوند. حرکاتی ماند سگ سرپایین می‌تواند این کار را برایتان انجام دهد. مشکل دیسک همیشه لزوماً نیاز به جراحی ندارد و یوگا می‌تواند در مدیریت و کم کردن مشکلات دیسک کمک کرده و حتی گاهی، آن را کمتر هم بکند؛ اما بسیار مهم است که ورزش شما تحت نظر پزشکتان باشد و اگر پزشک تشخیص دهد که عمل جراحی لازم است، باید حتماً این کار انجام شود.
اگر دلیل سیاتیکتان، عضلۀ پریفورمیس باشد، باید بر روی کشش این عضله تمرکز کنید. تمرینی که انجام می‌دهید باید آرام، با برنامه‌ریزی و هدفمند باشد؛ زیرا کار زیاد بر روی عضلۀ پریفورمیس، ممکن است باعث گرفتگی عضلات کفل شده و یا مشکلات دیگری به‌جز سیاتیک را به همراه آورد.

کشش پایه‌ای پریفورمیس: آردا ماتسیندرآسانا
 

آمادگی برای پیچ ستون فقرات

پیچ نشستۀ ساده

پیچ ایستاده

کشش‌های بیشتر برای سیاتیک

کشش همسترینگ 

سه بازکنندۀ مؤثر هیپ 

گوموک آسانای  اصلاح‌شده

حرکت کبوتر

 

برگرفته از: https://yogainternational.com        

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

حرکت یوگا مناسب برای دوندگان

مطمئنا یوگا از بین برنده‌ی استرس است. اما مزایای فوق‌العاده‌ای هم برای دوندگان دارد مثل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *