چهارشنبه , می 8 2024

تمرینات تنفسی برای آب‌کردن چربی شکم

نویسنده: دبلینا بیسواس برگردان: واحد ترجمه
اجرا کننده حرکات : محمد مهدی تشیعی

 

 

تنفس جمجمۀ درخشان

این بدون شک، یکی از بهترین تمرینات برای از دست دادن چربی شکمی است که درعین‌حال، ماهیچه‌های شکم شما را تقویت کرده و مشکلات تنفسی، سرماخوردگی، خستگی چشم و آلرژی‌ها را نیز از میان می‌برد. در یک وضعیت راحت بنشینید و دم کاملی بگیرید. ماهیچه‌های شکم خود را کاملاً داخل ببرید و بازدم کنید. این کار را به مدت 30 ثانیه ادامه داده و سپس به مدت 3 ثانیه به تنفس معمول خود بازگردید. همین تمرین تنفسی را 3 بار دیگر تکرار نمایید.
 

 

قفل شکم در حال پرواز

قفل شکم در حال پرواز را اودیانا باندا2  نیز می‌نامند و این، یک تکنیک پیشرفته و یکی از عملی‌ترین راه‌های آب‌کردن سریع چربی‌های شکمی است؛ اما فقط پرتوجویان باتجربۀ پرانایاما می‌توانند آن را انجام دهند. در حالت نشسته قرار بگیرید و شکم خود را کاملاً داخل ببرید. باید گودرفتگی‌ای را در ناحیۀ شکم احساس کنید. در همین حالت بازدم کرده و چانۀ خود را به سمت سینه‌تان ببرید. این وضعیت را به مدت 15 ثانیه حفظ کرده و به مدت چند دقیقه با تنفس عادی ریلکس کنید. این کار چربی دور شکم را کاهش داده و سیستم هاضمه و متابولیسم شما را تقویت می‌کند.
 

 

تنفس دهانی

تنفس با دهان، ماهیچه‌های شکمی را فشار داده و به شما تجربۀ آرامش‌بخش و حیات‌بخشی می‌دهد و درعین‌حال تمرینی ساده برای از بین بردن چربی‌های شکمی است. علاوه بر این، یکی از تمرینات مؤثر برای تقویت گونه و چانه است. شما در این تمرین، می‌توانید بنشینید، بخوابید یا بایستید. دهان خود را بازکرده و به شکلی آرام و منظم از دهان خود دم بگیرید و در سکوت تا ده بشمارید. بازدم شما باید زمان بیشتری طول بکشد؛ پس اگر در دو ثانیه دم می‌گیرید، در چهار ثانیه بازدم کنید. به خودتان زیاد فشار وارد نیاورید تا جایی که می‌توانید این کار را انجام دهید. این عمل را هرروز سه بار تکرار کنید. اگر نمی‌توانید به مدت چند ثانیه دم بگیرید و بازدم کنید، ممکن است سریع نفس می‌کشید. برای آسودگی بیشتر، اگر در حالت ایستاده هستید، این تمرین را در حالت نشسته انجام دهید.
 

 

تنفس شکمی

این تمرین، کالری‌های مصرفی شما را به‌سرعت سوزانده و تمرکزش بر روی شکم بوده و تمرینی عالی برای آب‌کردن سریع چربی‌های شکمی است. بالشی را روی زمین بگذارید و روی آن زانو بزنید. این کار احتمال بروز هرگونه آسیب به‌زانو را از بین می‌برد. ذهن خود را آرام کرده و چشمان خود را ببندید. تا ده بشمارید و شروع به تنفس کنید. بازدم کرده و تا 5 بشمارید. شکم شما احساس خالی بودن خواهد کرد. این وضعیت را به مدت دو ثانیه حفظ کرده و سپس دم بگیرید. همین مراحل را 10 بار دیگر در طی روز
 تکرار نمایید.
 

خلأ شکم

 

برگرفته از:
http://www.thefitindian.com

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

حرکت یوگا مناسب برای دوندگان

مطمئنا یوگا از بین برنده‌ی استرس است. اما مزایای فوق‌العاده‌ای هم برای دوندگان دارد مثل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *