جمعه , آوریل 26 2024

گزارشی از یک سخنرانی عجیب

گزارشی از یک سخنرانی عجیب
(فریبرز قبادی معروف به فابیو ادن)

11 بهمن سال 1395 در همایشی تحت عنوان «همایش مؤسسه تحقیقات حجامت» شرکت کردیم که یکی از سخنرانان آن دکتر فریبرز قبادی، معروف به فابیو ادن بود که سه روز به ایران آمده بود. ایشان به جز مدارج علمی و پزشکی‌ای که در فرانسه کسب کرده بود، صاحب چندین کتاب انگلیسی زبان در حوزۀ ورزش و سلامتی نیز بود. دکتر فابیو ادن حرف‌های عجیب و تازه‌‌ای در مورد فیزیولوژی بدن، رهایی از بیماری سرطان و ارتباطش با روزه‌‌داری عنوان کرد که واکنش‌های مختلفی را در میان مستمعین برانگیخت.  در این صفحه قصد داریم خلاصه‌ای از گفته‌های ایشان را برای‌تان نقل کنیم. اما یادتان باشد نقل گفته‌های ایشان به هیچ‌وجه به معنای رد یا تایید آن‌ها نیست. ما شرح مطلب را به شما می‌گوییم، قضاوت بر عهدۀ خودتان است.

سالن همایش لبریز از جمعیت بود. سخنران‌ها یکی یکی می‌آمدند و از موضوع همایش که به تحقیقات حجامت مربوط می‌شد سخنی به میان می‌آوردند. تا این‌که نوبت به دکتر فریبرز قبادی رسید. داستان او را جسته و گریخته شنیده بودم. اما نمی‌دانستم دقیقا چه چیزی در چنته دارد. تا این‌که پشت تریبون آمد و داستانش را آغاز کرد.
فریبرز در خانواده‌ای مهربان اما سخت‌گیر بزرگ شده بود که همیشه به رعایت اخلاق، انضباط و آگاهی از وضعیت سلامتی تاکید داشت. این امر باعث شده بود او به مطالعۀ عملکرد بدن علاقه‌مند شود و درس پزشکی بخواند. 
او در 3 سالگی ورزش رزمی تکواندو را آغاز کرده و تحت نظر استادهای آسیایی کمربند مشکی درجۀ شش را دریافت نموده است. استادهای آسیایی او را «فابیو» به معنای آب روان می‌نامیدند. او سپس در مدت اقامتی که در صومعه‌های کره‌ای و چینی داشته با طرز فکر شرقی، عالم روحانی و قدرت درون آشنا شده است. اما قبل از همۀ این‌ها واقعه‌ای برای او رخ داده که مسیر آیندۀ او را تغییر داد است.
فابیو در 14 سالگی دچار یک‌سری دردهای شکمی می‌شود که به درمان‌های معمول پاسخ نمی‌داد. پس از معاینات و آزمایشات بسیار و البته طی مراحل مختلف درمان، در نهایت پزشک معالجش او را در آغوش می‌گیرد و به او می گوید که به سرطان مبتلا شده است. او در همان بیمارستان بستری می‌شود اما شب‌هنگام تصمیم می‌گیرد از بیمارستانی که قادر به درمان او نیست، فرار کند. سپس نقشه‌اش را عملی می‌کند. او می‌خواست مطمئن شود که این تشخیص درست است.

پس از چند روز به یاد خاطره‌ای از تمرینات تکواندویش می‌افتد. روزی در باشگاه تکواندو مچ دستش در حین تمرین، صدمه می‌بیند. وقتی نزد استادش می‌رود و دستش را به او نشان می‌دهد، استاد با یک لمس ساده، درد و تورم درست او را از بین می‌برد و باعث تعجب همگان می‌شود. 
آن روز تصمیم می‌گیرد به سراغ این استاد کره‌ای برود. پس از این‌که دوباره استادش را پیدا می‌کند نزد او می‌رود و داستان را برایش می‌گوید. استاد دست او را می‌گیرد، در چشم‌های او نگاه می‌کند و می‌گوید متأسفانه این تشخیص درست است. در آخر به او می‌گوید به خانه برو، 10 روز به غیر از آب گرم چیزی نخور و به دلیل واقعی مردنت فکر کن.
فابیو به خانه می‌رود و عینا گفته‌های استاد را انجام می‌دهد. طی 10 روز 18 کیلو وزن کم می‌کند و روزهای سختی را می‌گذراند. اما در پایان روز دهم، ناگهان احساس می‌کند نیرو و توان تازه‌ای یافته است. نزد استادش می‌رود و به او می‌گوید احساس می‌کند حالش خوب است. اما جوابی برای چرایی مردنش پیدا نکرده است. استاد می‌گوید که او بهبود یافته و آن سؤال هم فقط برای این بوده که ذهنش از گرسنگی منحرف شود.
دکتر فابیو ادن در ادامۀ صحبت‌هایش از حضار پرسید: «باور نمی کنید با این روش بشود سرطان را درمان کرد؟»

سپس با ذکر این‌که حالا در سن 45 سالگی، بدنی بسیار سالم و کمربند سیاه تکواندو را هم از آن خود دارد، اظهار داشت در همین مدت کوتاهی که در ایران بوده‌ام، پیشنهادات زیادی برای شرکت در همایش‌ها و بیان این تجربباتم داشته‌ام، اما به دلیل ویژه‌ای، این همایش را انتخاب کرده‌ام. 
طبق گفته‌‌های فابیو، وی در نظر داشته با کسانی طرف صحبت شود که اعتقادی به مرزهای متعارف نداشته باشند. او نمی‌خواسته برای پزشکان معمولی صحبت کند. که در این صورت با جامعۀ بزرگی از پزشکان در ارتباط بوده که می‌توانسته دیدگاه‌هایش را با آن‌ها در میان بگذارد.
واکنش مستعمین نشان از پذیرش و استقبال خوبی از او بود. طوری که سخنرانی که قرار بود پس از او سخنرانی کند نیز وقتش را در اختیار او گذاشت و وقتی زمان همایش به پایان رسید، دو ساعت دیگر به زمان همایش اضافه شد و در اختیار او قرار گرفت. در این همایش تعدادی از بیمارانی که با این روش توسط او درمان شده بودند نیز حضور داشتند. سخنرانی او به پرسش و پاسخ تبدیل شده بود. حضار سوال می‌کردند و او پاسخ می‌داد. گاهی سوال‌هایی مطرح می‌شد که نشان می‌داد انگار بعضی‌ها هنوز به طور کامل این روش را باور نکرده‌اند. از آن‌جایی که این همایش مربوط به مرکز تحقیقات حجامت بود، جمع حاضر شامل پزشکان و فعالان طب سنتی می‌شد که به بسیاری از مرزهایی که برای پزشک‌های معمولی وجود داشت اعتقادی نداشتند اما به‌واسطۀ اشتغال‌شان به طب سنتی، مرزهای دیگری برای خود قائل بودند. یعنی انگار فقط این مرزها کمی جابجا شده‌ و فضا کمی بزرگ‌‌تر شده است. اما هنوز تعصباتی در میان جمع وجود داشت. آن‌ها سعی می‌کردند اصول روش دکتر قبادی را با اصول طب سنتی توجیه کنند.
اما طبق گفته‌های دکتر قبادی، با این روش هر نوع بیماری قابل درمان است، تنها به این شرط که خود بیمار بخواهد.
او توضیح داد که از زمان کشف و تحقیق پیرامون این روش، خود و همسرش به روش روزه‌داری زندگی می‌کنند. در طول یک هفته تنها سه تا چهار وعده غذا می‌‌خورند، آن هم فقط غذاهای گیاهی. آن‌ها گوشت و لبنیات را به طور کامل از وعده‌های غذایی‌شان حذف کرده‌اند. تنها آب گرم می‌نوشند و بسیار می‌دوند.

همسر او نیز متخصص زنان است و دو سال متوالی به‌عنوان بهترین جراح فرانسه برگزیده شده است. او نیز از همین روش برای درمان مشکلات زنان باردار استفاده می‌کند. تصور کنید زن باردار در هفته فقط 4 وعده سوپ سبزیجات بخورد. هر روز چند لیتر آب گرم بنوشد و چند کیلومتر بدود.
دکتر قبادی که یکی از پی‌اچ‌دی‌هایش در رشتۀ فیزیولوژی است، اعتقاد دارد که فقط از اصول فیزیولوژی رایج استفاده کرده و حرف جدیدی نمی‌زند. به نظر او ما انسان‌ها خیلی بیش از نیاز واقعی بدنمان غذا می‌خوریم و این مصرف زیاد باعث می‌شود سلول‌های‌مان انباشته از مواد غذایی اضافه شود. به اعتقاد او کل کلسیم مورد نیاز بدن انسان با مصرف 1 لیتر شیر در 6 ماه تأمین می‌شود و یک قطعه پنیر چند روز طول می‌کشد تا از سلول‌های بدن خارج شود. او می‌گوید به طور کلی بدن انسان هیچ نیازی به مصرف گوشت ندارد.

روش او برای درمان بیش‌تر بیماری‌ها در این موارد خلاصه می‌شود:
1-  قطع کلیه داروهای مصرفی
2- رژِیم 10 روزۀ آب گرم و حذف کامل غذا به طوری که حداقل 5 لیتر آب گرم در روز نوشیده شود.
3- پس از 10 روز، تنها یک وعده غذا در روز آن هم بعد از ساعت 6 عصر مصرف شود.
3-  روزی یک ساعت ورزش در شرایطی که ضربان قلب به بالای 200 برسد.
به اعتقاد او پیاده‌روی ورزش بیهوده‌ای است و دویدن باید جای آن را بگیرد چرا که غذای اصلی و انرژی دهندۀ اصلی سلول‌های بدن، درواقع اکسیژن است و با بالا رفتن ضربان قلب، اکسیژن بیش‌تری جذب سلول‌ها می‌شود.

شگفتی و رازهای این جهان هستی چنان است که هر روز با ادعاها، عقیده‌ها و آراء مختلف مواجه می‌شویم و کشف تازه‌‌ای در جهان اتفاق می‌افتد.. اگر با خواندن این مطلب، به فکر فرو رفته اید و می‌خواهید بیش‌تر در این مورد بدانید می‌توانید با آدرس ایمیل دکتر قبادی به نشانی dr.fabio.eden@gmail.com  با نامبرده ارتباط برقرار کنید.

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

تاثیر ورزش یوگا در درمان افسردگی

یک مطالعه جدید تاثیر مثبت یوگا بر افسردگی را نشان داده است. محققان میگویند انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *