شنبه , آوریل 27 2024

نُه مشخصۀ افراد مثبت اندیش

هنگامی‌که به مبحث مثبت اندیشی و منفی نگری می‌رسیم، عقیدۀ عموم بر این است که افراد مثبت اندیش، موفق‌تر هستند. آن‌ها به‌خوبی بر روی جنبۀ روشن و مثبت امور تمرکز می‌کنند و معتقدند که در دنیا خیر درنهایت بر شر پیروز خواهد شد. در سال 2009 در پژوهشی بالغ‌بر صد هزار زن آمریکایی بالای پنجاه سال موردبررسی قرار گرفتند و نتایج حاصله نشان داد که افراد مثبت اندیش طول عمر بیشتری داشته و هر جا که می‌روند، شادی بیشتری نصیبشان می‌گردد و افراد منفی نگر برعکس همیشه با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
افراد مثبت اندیش دارای خصیصه‌هایی هستند که در زیر برخی از آن‌ها را برای شما ذکر خواهیم نمود.

نویسنده: الیزابت کوستر
برگردان: ندا اسدی

افراد مثبت اندیش انعطاف‌پذیری بیشتری دارند.
 

افراد مثبت اندیش تجارب دردناک را سریع‌تر از افراد منفی نگر فراموش می‌کنند. آن‌ها دست از تلاش برنمی‌دارند، زیرا در انتظار به نتیجه رسیدن امور هستند.

افراد مثبت اندیش به‌احتمال کمتری دست از تلاش برمی‌دارند.
باور امیدوارانۀ افراد مثبت اندیش به آن‌ها کمک می‌کند تا مقابل مشکلات بایستند و مطمئناً امور در طولانی‌مدت به نتیجۀ دلخواه خواهد رسید. آن‌ها سازش‌پذیر نیز هستند و اگر مطمئن شوند که راهی آن‌ها را به جواب دلخواه نمی‌رساند، به‌راحتی آن را عوض می‌کنند.

افراد مثبت اندیش به‌احتمال‌زیاد ورزش می‌کنند.
 

افراد مثبت اندیش، مشتاق هستند کارهایی که به حفظ و ارتقاء سلامت آن‌ها کمک می‌کند را انجام دهند. البته هنوز مشخص نشده است که علت شادی افراد مثبت اندیش ورزش است یا اینکه آن‌ها به دلیل اینکه واقعاً شاد هستند، گرایش به ورزش دارند.

افراد مثبت اندیش سریع‌تر می‌بخشند.
 

شواهدی وجود دارد که افراد مثبت اندیش، بخشنده‌تر هستند. آن‌ها به‌جای شخصی انگاشتن امور، به جنبۀ مثبت آن‌ نگاه می‌کنند. آن‌ها ممکن است به دیگر دلایل احتمالی رفتارهای بد نگریسته و نگاهی دلسوزانه نسبت به آن داشته باشند.

افراد مثبت اندیش اختلالات وسواسی کمتری دارند.

افراد مثبت اندیش کمتر مستعد ابتلا به الگوهای فکری مخرب هستند. آن‌ها مطمئناً به‌احتمال کمتری با افکار منفی درگیر هستند. پژوهش‌های دیگر نشان داده که افراد مثبت اندیش، انتظارات مثبتی دارند و کمتر غرق در افکار منفی خودساختۀ خود می‌شوند که همین به حفظ سلامت احساسی آن‌ها کمک می‌کند.

افراد مثبت اندیش اضطراب کمتری دارند.

پژوهش‌های علمی انجام‌شده، نشان داده که افراد مثبت اندیش سطح هورمون کورتیزول پایین‌تر و درنتیجه استرس کمتری دارند. آن‌ها واکنش‌ کمتری نسبت به عوامل استرس‌زا نشان می‌دهند.

افراد مثبت اندیش خواب آرام‌تری دارند.

عدم نگرانی بدین معنی است که افراد مثبت اندیش، تمام شب را بیدار دراز نمی‌کشند و رنج نمی‌برند. آن‌ها ساعت‌ها در تختخواب خود غلت نمی‌زنند و کمتر از بی‌خوابی در رنج هستند. افراد منفی نگر اغلب شب‌ها در تختخواب به اتفاقات و احتمالات منفی و بد فکر می‌کنند و خواب آرامی ندارند.

افراد مثبت اندیش بیشتر شکرگزار هستند.

در پژوهشی که در سال 2010 بر روی مزایای قدردانی انجام شد، نشان داد اغلب افراد مثبت اندیش قدردان و شکرگزار هستند. ذهنیت نیمۀ پر لیوانِ افراد مثبت اندیش باعث می‌شود که این افراد نعمت‌ها و داشته‌های خود را بشمارند و شکرگزار آنچه دارند، باشند.

ادامه مقاله را می توانید در مجله 92 مطالعه نمایید

 برگرفته از:
http://www.prevention.com/mind-body/9-traits-optimists-have-in-common

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

شاواسانا چیست ؟ 

شاواسانا و آدواسانا از وضعیتهای اصلی خوابیده و پایه انجام بسیاری از حرکات و آساناهای کلاسیک و بسیار مهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *