چهارشنبه , می 8 2024

دردهای مکانیکی کمر چیست؟

  
 
 

دردهای مکانیکی کمر چیست؟

 

 

 

 

 

همانطور که می دونید تغییر روش زندگی انسانهای امروزی، کاهش تحرک، افزایش وزن، عوامل محیطی و عوامل کاری ( عواملی که در محیط کار دخیل هستند ) باعث افزایش آسیب پذیری مهره های کمری شده اند. امروزه کمر درد بعد از سر درد شایع ترین علت احساس درد در افراد بشر است. حدود 80% افراد بشر حداقل یکبار در طول زندگی خود کمردرد را تجربه می کنند.

ما در چند قسمت سعی خواهیم کرد که توضیحاتی را مورد انواع کمردرد های شایع برای شما بدهیم و روشهای ساده ای را برای کنترل این دردها برای شما ارائه کنیم .

70% کمردرد ها، کمردردهای مکانیکی هستند. یعنی کمردردهایی که با کم تحرکی و بد تحرکی وکار کردن در محیط های نامناسب ایجاد می شود. از دیگر انواع کمردرد می توانیم به کمردرد های ناشی از بیرون زدگی و فتخ دیسک کمر یا کمردردهای مربوط به بیماریهای رماتیسمی و یاکمردردهایی که به مشکلاتی در ناحیه شکم و اعشاء شکمی مثل مشکلاتی در ناحیه روده ها،کلیه ها و مثانه و مجاری ادراری و تناسلی ایجاد می شوند را نام ببریم .

کمردردهای مکانیکی همانطور که گفتیم شایع ترین علت احساس درد در ناحیه کمر هستند و در واقع کمردردهایی هستند که در اثر وارد شدن فشارها و نیروهای نامتناسب در طی فعالیت های روزانه به عضلات و مهره های ناحیه کمر ایجاد می شود.

می دانیم که اگر مفاصل در وضعیت نامناسب به مدت طولانی قرار بگیرند باعث وارد شدن آسیب به بافت نرم اطراف آنها می شوند و تحت کشش قرار گرفتن بافت نرم و عضلات اطراف مفاصل باعث احساس درد در این ارگانها می شود. انجام کارهای بدنی شدید ، بلند کردن وحمل اجسام سنگین بخصوص اگر با روش نامناسب و غلط انجام شود، نشستن و ایستادن طولانی به خصوص اگر با روشهای غلط و نامناسب و یا خم و راست شدنهای مکرر از ناحیه کمرباشد، می توانند باعث وارد شدن آسیب به ناحیه کمر و احساس درد در ناحیه کمر شوند.ضعیف بودن و کوتاه بودن عضلات ناحیه شکم، لگن، کمر و پشت رانها از عواملی هستند که باعث ایجاد تشدید دردهای مکانیکی ناحیه کمر می شوند ما در قسمتهای بعد سعی می کنیم در مورد خصوصیات دردهای مکانیکی ناحیه کمر و روشهای تشخیص و درمان آنها بیشتر با شما صحبت نمایم

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

توصیه هایی برای افراد مبتدی در یوگا

مسلما درباره فواید بیشمار ورزش یوگا برای جسم و روح زیاد شنیده اید و علاقمندید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *