جمعه , آوریل 26 2024

تمرینی برای مشکل فشارخون

تمرینی برای مشکل فشارخون

یوگاژورنال/ برگردان: واحد ترجمه

 

اگر مشکل فشارخون دارید یا می‌‌دانید مستعد آن هستید، حرکت‌های یوگا، تنفس‌ها و مدیتیشن، ابزارهای قدرت‌مندی هستند که می‌توانید در برنامۀ خودمراقبتی روزانۀ خود قرار دهید. تحقیقات نشان داده‌اند یوگا می‌تواند باعث کاهش قابل‌توجهی در فشارخون افراد شود. یکی از مهم‌ترین دلایل این امر آن است که این ورزش می‌تواند استرس‌ را که عامل مهمی در افزایش فشار خون و به‌وجود آوردن بیماری فشارخون است، کنترل کرده و کاهش دهد.

محققان دانشگاه پنی‌سیلوانیا به‌دنبال نتایج امیدبخشی که از آزمایشات قبلی روی یوگا انجام داده‌اند، هم‌اکنون در حال آزمایش گسترده‌ای روی تاثیر یوگا و سایر تغییرات سبک زندگی بر فشار خون بالای افراد می‌باشند. البته شما اگر دچار فشار خون بالا هستید، پزشک‌تان نیز احتمالا گنجاندن موادغذایی کم‌نمک، میوه و سبزیجات فراوان را در رژیم غذایی‌تان توصیه کرده و قطعاً ورزش‌های هوازی روزانه را نیز برای‌تان تجویز نموده است.

اگر فرد پرتحرکی هستید که به تمرینات پرجنب‌‌وجوش یوگا می‌پردازید، شفابخش‌ترین نسخه‌ای که می‌توان برای شما پیچید این است که این شیوه‌تان را تغییر دهید. البته به این معنا نیست که از کلاس وینیاسای موردعلاقه‌تان انصراف دهید. بلکه این نوع کلاس‌ها را با تمرین‌های ملایم‌تر و آرام‌تر در هم بیامیزید و برخی روزها را به تمرینات پرتحرک و بعضی روزها به تمرینات ملایم‌تر بپردازید. به‌خصوص حرکات خم‌به‌جلوی آرامش‌بخش و تنفس‌های عمیق و آهسته را نیز در تمرین‌های‌تان بگنجانید. در هفته‌ یک جلسه به تمرینات احیاکننده بپردازید، با خودتان تایمر به همراه داشته باشید و حداقل به مدت 5 تا 10 دقیقه وارد حرکت ریلکسیشن شوید، توانایی‌تان را برای آزاد شدن از گرفتگی‌ها افزایش دهید، تنفس‌تان را آرام انجام دهید و گفتگوهای ذهنی‌تان را تا سر حد امکان ساکت کنید.

“ادامه ی این مقاله را در شماره 109 مجله دانش یوگا بخوانید.”

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

توصیه هایی برای افراد مبتدی در یوگا

مسلما درباره فواید بیشمار ورزش یوگا برای جسم و روح زیاد شنیده اید و علاقمندید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *