آسانای یوگا سیدآسانا ( طریقه استاد )

سیدآسانا ( طریقه استاد )

Siddhasana /Perfect Pose

سیدا (Siddha ) به فردی اطلاق می شود که از ذهنی شفاف و پاک برخوردار بوده و دارای کیفیت های والای انسانی باشد . این آسانا , وضعیتی بسیار فوق العاده برای تمرکز , مراقبه و پرانایام می باشد .

۱ – در وضعیت داند آسانا بنشینید .

۲ – زانوی چپ را خم کنید , پاشنه پا را زیر استخوان شرمگاهی قرار دهید ( در مورد آقایان پاشنه پا زیر بیضه ها ) کف پای چپ با ران راست و پاشنه چپ با ناحیه شرمگاهی در تماس باشد . سپس زانوی راست را خم کرده و لبه خارجی پا را داخل شکاف  ساق پا و ران قرار دهید . بطوریکه کف پا به سمت ران قرار گیرد . دستها را روی زانو بگذارید .

۳ – ستون مهره صاف و کشیده قفسه سینه باز و منبسط , شانه ها دور از گوش و گردن و سر در امتداد ستون فقرات باشند .

۴ – پا را عوض کنید و حرکت مقابل را انجام دهید .

۵ – به داند آسانا برگردید .

فواید :

– انعطاف در مفاصل زانو و رانها

– پرورش رباطهای زانو

– توزیع متقارن وزن در دو طرف لگن

– افزایش گردش خون در منطقه کمری و شکم

– تقویت احشا شکمی

– تقویت غدد جنسی

– موجب آرامش و وانهادگی می شود

موارد احتیاط و محدودیت :

– در صورت مشکلات جدی زانو , با احتیاط از وضعیت سوکهاسانا استفاده نمایید و یا از آجرک زیر زانوهای خود استفاده کنید.

– عفونت های مجاری اداری

– سیاتیک

منبع : سایت آموزش یوگا

باز نشر : آکادمی ایران یوگا

https://www.iranyoga.ir/

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

حرکت قایق

این حرکت ماهیچه های پا ، شکم و قسمت پایین کمر را نیرو می بخشد.همچنین …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x