شنبه , آوریل 27 2024

همان که تا امروز می رساند !

  
 
 

همان که تا امروز می رساند !

شیوانا در بازار دهکده مشغول خرید بود. به مرد مغازه داری رسید که خوارو بار و موادغذایی می فروخت.مرد مغازه دار وقتی شیوانا را دید با خوشحالی گفت : چند روزی است که منتظرم که بیایید و مرا از ترسی که بر جانم افتاده است رهایی بخشید.دست و دلم به کار نمی رود و قدرت پول خرج کردن را از دست داده ام ! به من بگویید چه کنم ؟

شیووانا از او شرح ماجرا را خواست.مرد گفت : مدتی است که بازار کساد شده است و اجناس خوب فروش نمی روند.می ترسم وضع از این که هست بدتر شود و نتوانم از پس مخارج زندگی ام بر آیم.برای همین هر چه را که به دست می آورم پس انداز می کنم و جرات خرید جنس تازه را ندارم.متاسفانه هر روز مشتریانم کمتر و کمتر می شوند و من بیشتر می ترسم.مرا راهنمایی کنید.

شیوانا با لبخند گفت : قبل از این , وقتی اوضاع داد و ستد بر وفق مراد بود چه کسی مشتریان را به سمت مغازه تو می فرستاد که جنسی را از مغازه تو بخرند ؟!

مغازه دار با تعجب گفت : خود مشتریان می آمدند کسی آنها را نمی فرستاد.

شیوانا با تبسم گفت : مشتریان می توانستند به سراغ سایر مغازه ها بروند,چه کسی در دل آنها نفوذ می کرد و پاهای آنها را وادار می کرد به سمت مغازه تو روانه شوند؟

مغازه دار اندکی فکر کرد و گفت : خوب که فکر می کنم میبینم هر چند که من با نمایش محصولات و دعوت از مشتریان آنها را به سمت مغازه ام می کشاندم , اما در نهایت این خالق هستی بود که آنها را نیازمند می ساخت و به سمت بازار روانه می کرد و چشمشان را به مغازه من می انداخت و خلاصه گام هایشان را به سمت مغازه من هدایت می کرد.

شیوانا با تبسم گفت : تو طی این سالها هر روز ده ها مشتری را می دیدی که به سمت مغازه تو مسیرشان کج می شدو به تو روزی می رساندند.چطور نفهمیدی که اگر این مشتری نباشد , آن کسی که بر دلهای آنها حکومت می کرد و گامهایشان را به سمت مغازه تو هدایت می کرد هنوز سر جایش هست.روزی تو را هم در آینده همان کسی خواهد رساند که تا امروز می رساند.بی جهت نسبت به وفای کسی که تا امروز به تو کوچک ترین بی وفایی نکرده شک نکن . فراموش نکن او تنها کسی است که می توانی با اطمینان به او تکیه کنی و مطمین باشی که تا ابد همراه تو خواهد بود. پس با اطمینان هر چه از هنر مغازه داری بلدی را انجام بده و در نتیجه حتمی و تضمینی کار خود تردیدی به دل راه نده.هم او که تا امروز می رساند از این به بعد هم می رساند.

برگرفته از مجله موفقیت

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

کسب و کار درجه یک علی آقا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *