جمعه , آوریل 26 2024

مصرف کاکائو از سرطان روده جلوگیری می کند

  
 
 

مصرف کاکائو از سرطان روده جلوگیری می کند

__________________________________________________________________
دانشمندان معتقدند که مصرف شکلات‌هایی که حاوی کاکائوی زیاد هستند، می‌تواند به کنترل بیماری‌ها از جمله فشار خون و حمله قلبی، کمک نماید، بلکه می تواند از ابتلا به سرطان روده جلوگیری کند.
__________________________________________________________________
این پژوهش، از آخرین تحقیقاتی می‌باشد که به مزایای کاکائوها برای سلامتی پرداخته است. هرچند محققان معتقدند مصرف زیاد کاکائو نیز تاثیر منفی بر بدن دارد، بخصوص آنکه شکلات‌ها سرشار از چربی و کالری بالا هستند که مصرف زیاد آن، باعث اضافه وزن می‌شود ، اما بنابر یافته‌های این پژوهش، مصرف شکلات‌هائی که حاوی کاکائوها زیاد هستند، می‌تواند به کنترل بیماری‌ها از جمله فشار خون و حمله قلبی، کمک نماید و همچنین خطر رشد بیماری‌ سرطان روده را کاهش خواهد داد.

دکتر ماریا آریباس، پژوهشگر این تحقیق از موسسه تغذیه اسپانیا، می‌گوید: “مواد غذائی چون کاکائو که سرشار از پلی فنول می‌باشند، به نظر می‌رسد نقش مهمی در جلوگیری از بیماری‌ها ایفاء می‌کنند.”

سرطان روده، واژه‌ای کلی برای سرطان‌هایی می‌باشد که در روده بزرگ شروع شده و بستگی به این دارد که این سرطان از کجا شروع شده است. این سرطان، گاهی با عنوان سرطان کولن یا سرطان روده راست، از آن ذکر می‌شود.

همانگونه که می دانید بیشتر دانه های کاکائو در قاره آفریقا برداشت می شود. خانم دکتر آریباس و تیم ایشان برای این پژوهش، دو گروه از خرگوش‌های آزمایشگاهی را نمونه گرفتند که به یک دسته از این خرگوش‌ها طی هشت هفته مواد غذائی حاوی ۱۲ درصد کاکائو دادند و دسته دیگر، خوراکشان بدون کاکائو بود. پس از گذشت زمانی، هر دو گروه در معرض ماده سرطان زائی به نام azoxymethane قرار گرفتند که موجب سرطان روده می‌شود. طی چهار هفته از قرار گرفتن در معرض ماده سمی، سرطان‌های مرتبط با روده در خرگوش‌ها شروع به رشد کرد.

بنا بر این گزارش میل آنلاین پژوهشگران کشف کردند که سرطان روده در خرگوش‌هائی که کاکائو مصرف می‌کردند، کاهش پیدا کرده است.

این جزو نخستین تحقیقاتی می‌باشد که به بررسی تاثیر کاکائو بر سرطان روده پرداخته است.

در انگلیس، سرطان روده، سومین نوع سرطانی می‌باشد که افراد به آن مبتلا می‌باشند و بر اساس محاسبات، حدود ۱۶ هزار نفر سالانه، بر اثر این بیماری فوت می‌کنند.

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

چگونه عادتهای غذایی کودک مان را اصلاح کنیم

       چگونه عادتهای غذایی کودک مان را اصلاح کنیم   زمان مناسب برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *