جمعه , آوریل 26 2024

برای خودت زندگی کن.

 

آتناسرابی

 

  • با وجود اینکه اصلاً شخص موجهی نیست، اما می ترسم اگه دعوتش را رد کنم، دلش بشکند یا ازمن متنفر  بشود…!!
  • این لباس مورد علاقه من است، اما خاله ام آن را دوست ندارد. اگر بپوشم، مرا بی سلیقه و بد تیپ خطاب می کند!!
  •  هیچ یک از افراد فامیل، رشتۀ هنر را دهان پر کن نمی دانند، ولی من به آن علاقه دارم. اما اگر هنر را انتخاب کنم، دیگران چه فکر می کنند؟!!

و هزاران جمله و افکار دیگر که ذهن ما را از نگرانی نسبت به افکار و عقاید و نظرات دیگران پر می کنند…!
در حالی که «ما برای رویارویی با خودمان اینجاییم نه رویارویی با دیگران». ما تنها مسئول افکار، عملکرد و نوع زندگی خودمان هستیم. اما اکثر مردم بیشترین پتانسیل خود را برای جلب رضایت، نظر و احساسات دیگران هدر می دهند و تمام توجه و تمرکزشان، روی زندگی و شیوۀ عملکرد سایرین است.
تمام اینها نشان دهندۀ این نكته است که ما چقدر درگیرِ دنیای بیرونیم…. عظمت در درونِ ماست و ما بی-توجه به آن در دنیای بیرون به دنبال تأیید و معنا یافتن می گردیم. انرژی مقدسِ حیاتی را برای چه چیزهای پوچ و بی ارزشی هدر می دهیم؟!
در زندگیِ هر انسانی قطعاً دلیلی خاص وجود دارد و هر شخصی نقشِ اول فیلم نامۀ زندگی خویش است، اما معدود افرادی قهرمان وجود خود را پیدا می کنند… بسیاری از انسان ها در قهرمان داستان ها یا افراد جذاب اطرافشان، ماهیت خود را جستجو می کنند و چنان غرق وجود دیگری می شوند که به کلی خود را فراموش می کنند. دائماً عملکرد اطرافیانشان را ارزیابی می کنند و در بسیاری موارد، خود را بر اساس علایق آن ها تغییر می دهند. اینکه دیگران چه فکری در موردشان می کنند، مهم ترین دغدغۀ آن هاست یا در مواردی، نگرانیِ بیش از اندازه دربارۀ احساسات دیگران … . به طور کلی همه چیز و همه کس برایشان مهم است ،غیر از خودشان. گویا هویتشان را از دیگران می گیرند و برای آن ها زندگی می کنند…
همین حالا از این دوستان راسخانه  درخواست می کنم که از كنجكاوي كردن در زندگي ديگران بپرهيزيد. هر کدام از شما، خودتان کلی کار برای انجام دادن دارید… یک تلنگر به خود بزنید و بپذیرید که شما شخصی منحصر به فرد هستید و یک زندگی منحصر به فرد دارید.
برای دقایقی تمامی اطرافیانتان را کنار بگذارید، عقاید و نظرات یا حتی حضورشان را نادیده بگیرید، خود را از قضاوت هایشان رها کنید و آن گاه به خودتان نگاهی بیندازید و ببینید زندگیت چه معنایی دارد؟
اگر دیگر انگیزه ای برای پوشیدن لباس های شیک، ادامۀ تحصیل، موفقیت کاری یا هرگونه پیشرفت دیگری نداشتید، در این صورت قطعاً هویت واقعی خود را گم کرده اید و برای دیگران زندگی می کنید و به شدت به شخصیتی وابسته یا تهی تبدیل گشته اید. پس هرچه زودتر دست به کار شوید و برای زندگی خود معنا بيابيد و برای خودتان شخصیتی مستقل و با عزت و اعتماد به نفس بسازید.
در اولین فرصت برای درک بهتر از احساسات وشناختِ  واقعیت خود، مراقبه ای کوتاه را تجربه کنید. مراقبه ای فقط برای رویارویی با درون و الوهیت(مقام الهي) مقدسِ خود.

«باید از جایی شروع کنید که بیش از همه از آن می ترسید» …

 

ادامه مقاله را می توانید در مجله 104 مطالعه نمایید.

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

یوگا از شش روش باعث جوان ماندن بدن می‌شود

  ۱ـ کاهش فشارخون یوگا از فشارخون بالا جلوگیری می‌کند. این روش برای کسانی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *