پنج‌شنبه , دسامبر 8 2022

یوگا از شش روش باعث جوان ماندن بدن می‌شود

 

۱ـ کاهش فشارخون
یوگا از فشارخون بالا جلوگیری می‌کند. این روش برای کسانی که به‌صورت ارثی فشارخون دارند مناسب است. بررسی‌ها نشان داده است که دو تا سه بار انجام یوگا در هفته می‌تواند کاهش قابل مشاهده‌ای در فشارخون ایجاد کند.
۲ـ یوگا کمردرد را کاهش می‌دهد
کمردرد یکی از معضلات اصلی افراد سالمند است. بررسی‌ها نشان داده است که انجام یوگا کمردرد را کاهش می‌دهد. انجام یوگا پنج بار در دفتر به مدت چهار هفته می‌تواند تا ۴۴ درصد از کمردرد بکاهد.

 

۳ـ جلوگیری از دیابت
یوگا به کنترل گلوکز بدن کمک می‌کند. انجام یوگا می‌تواند باعث کاهش BMI بدن شود و به کنترل قند خون کمک کند.

 

۴ـ یوگا ایمنی بدن را افزایش می‌دهد
یوگا در فصول سرد از احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا می‌کاهد. یوگا از میزان کورتیزول در بدن می‌کاهد. کورتیزول عامل کاهش ایمنی بدن است.

 

۵ـ یوگا چربی شکم را از بین می‌برد
مطالعات مختلف نشان داده است که انجام یوگا باعث از بین رفتن چربی‌های شکمی می‌شود.

 

۶ـ یوگا باعث جوان‌تر شدن بدن می‌شود
یوگا تکنیک‌هایی برای کنترل استرس به فرد یاد می‌دهد و باعث می‌شود که تلومرهای(بخشی از کروموزوم) بدن بلندتر شوند. تلومرها در DNA بدن وجود دارند و بر پروسه پیری تاثیرگذار هستند.

 

 

باز نشر : آکادمی ایران یوگا

https://www.iranyoga.ir

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

شاواسانا چیست ؟ 

شاواسانا و آدواسانا از وضعیتهای اصلی خوابیده و پایه انجام بسیاری از حرکات و آساناهای کلاسیک و بسیار مهم …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x