چهارشنبه , سپتامبر 28 2022

تریکون آسانا ( مثلث ساده )

  
 
 

تریکون آسانا ( مثلث ساده )

 

Trikonasana / Triangle Pose

 

 


 

تری( Tri ) یعنی سه و کنا (Kona ) به معنای زاویه و کنج است . تریکونا یعنی سه کنج یا مثلث .

 

1 – در تادآسانا بایستید.

2 – پاها را حدود 2/5 الی 3 برابر عرض شانه باز کنید . انگشتهای پاها رو به جلو و موازی با هم باشند.

3 – با دم ستون فقرات را کشیده و بلند کرده , قفسه سینه را باز نمایید.

4 – دستها را در راستای شانه ها به دو طرف باز کنید.

5 – وزن را بین دو کف پا تقسیم کنید , پای راست را 90 درجه به سمت بیرون بچرخانید .پای چپ را حدود 30 درجه به داخل بچرخانید و زانوها را سفت نگه دارید.

6 – در حالیکه قفسه سینه را باز نگه می دارید با بازدم از مفصل ران راست به آرامی به پهلو خم شوید.دست راست را روی زمین قرار دهید , در صورتیکه دستتان به زمین نمی رسد بر روی ساق پا قرار دهید و یا از آجرک استفاده نمایید.  دست چپ را در امتداد دست راست به سمت بالا بکشید.سر را بچرخانید و به دست بالا نگاه کنید.( در صورتیکه گردن درد دارید به روبرو نگاه کنید و گردن خود را به سمت پایین آویزان نکنید )

7 – در طول حرکت هر دو پا صاف و کشیده باقی بماند . قفسه سینه کاملا باز و دو طرف آن کشیده باشد , سمت راست لگن را به سمت جلو فشار دهید تا هیپ چپ به سمت عقب برگردد.در ذهن خود تصور کنید که دیواری پشت خود دارید که نباید از آن جدا شوید , در اینصورت حرکت را صاف و زیبا انجام خواهید داد.

8 – حرکت را در سمت دیگر انجام دهید.

 


 

فواید :

– تقویت ماهیچه های پا و لگن

– تقویت عضلات دو طرف ستون مهره ها و بهبود درد کمر و گردن

– تقویت اندامهای درون شکم

– برطرف شدن خشکی و مشکلات جزیی مفاصل پا و لگن

– کمک به کاهش و رفع استرس

– کمک به تخفیف علایم یائسگی


موارد احتیاط و محدودیت :

– بیرون روی , سردرد , فشار خون پایین , فشار خون بالا ( در حالت نهایی سر را به سمت بالا نچرخانید , بلکه به سمت پایین خیره شوید ) .

– مشکلات گردن ( سر را نچرخانید و گردن را در امتداد ستون فقرات نگه دارید )

– مشکلات قلبی ( برای انجام این وضعیت به دیوار تکیه داده و به جای بالا بردن دست آن را روی ران قرار دهید)

– کسانیکه مشکلات سیاتیک و دیسک کمر دارند این وضعیت را حتما زیر نظر مربی مجرب انجام دهند.

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

پارشواتان آسانا ( خم به جلو جانبی )

پارشوا Parsva به معنای جانبی و اوتان Uttan به معنای کشش شدید می باشد . …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x