جمعه , آوریل 26 2024

درمان به کمک حوزه های انرژی بدن

ندا اظهری

لمس درمانی قدمتی 4 هزار ساله داشته و ریشه آن به طب سنتی چینی باز می گردد. طرفداران لمس درمانی بر این باورند که این روش می تواند طیف گسترده ای از بیماری ها شامل نارسایی های قلبی، دیابت و عفونت ها را درمان کند. این نظریه بر این پایه استوار است که در بدن افراد بیمار، میدان های انرژی دجار اختلال می شود و درمانگر از طریق حرکت و لمس دستان خود روی سطح بدن بیمار (بدون تماس مستقیم) ناراحتی ها را شناسایی کرده و میدان های انرژی را مجدداً طراحی می کند تا تعادل انرژی برقرار شود. لمس درمانی با ماساژدرمانی و تکنیک های آرام سازی متفاوت است. ماساژ درمانی استرس را در افراد کاهش داده و از طریق صحبت، اثرات آرام بخشی روی آن ها می گذارد. ولی در لمس درمانی شیوه ای متفاوت انجام می شود به طوری که میدان های انرژی بدون لمس بدن فرد مراجعه کننده به حال تعادل برمی گردد.
حوزه های انرژی که در اطراف بدن قرار دارند هاله نامیده می شوند که در واقع منطقه الکترومغناطیسی  است و افرادی که متخصص هستند با تمرین و ممارست می توانند این مناطق از بدن را لمس کنند. حوزه انرژی فوق ثابت نبوده و بر حسب چگونگی افکار انسان بر حوزه انرژی اطراف بدن و نیز بر سلامتی تأثیر می گذارد. 
این روش درمانی علاوه بر بزرگسالان، روی کودکان، حیوانات و گیاهان نیز مؤثر است. لمس درمانی به 2 صورت تماسی و غیرتماسی اجر ا می شود. به طور کلی این حوزه انرژی در حدود 30 تا 45 سانتی متری سطح بدن گسترش می یابد. در لمس درمانی غیرتماسی، فرد درمانگر دست های خود را مانند گیرنده در فاصله 10 تا 12 سانتی متری از سطح بدن حرکت می دهد و جریان و اختلالات انرژی را لمس می کند و قادر است با تمرکز روی سلامتی فرد بیمار، هماهنگی را به حوزه انرژی برگرداند.
اثرات شگفت انگیز بر سلامت فرد
گفته می شود تاریخچه ای پزشکی به ثبت رسیده متعلق به 25 قرن گذشته است که شامل کاربردهای درمان پزشکی و لمس درمانی در فرهنگ شرقی بوده است. مردم قدیم آسیایی از لمس به عنوان روشی درمانی برای درمان ذهن، جسم و روح بهره می برده اند. تحقیقات اخیر توسط مؤسسه تحقیقی لمس درمانی با آغاز فرآیندی شیمیایی در بدن نشان داده است که افسردگی کاهش می یابد. این روش همچنین قوای سیستم ایمنی بدن را بالا می برد. علاوه بر موارد اشاره شده، از لمس درمانی در درمان استرس، درد، اضطراب، اعتیاد، کم خونی، کاهش اختلالات قلبی، بهبود سردردهای تنشی، تسریع ترمیم زخم ها، کاهش دردهای آرتریتی و تسریع ترمیم شکستگی های استخوانی استفاده می شود.
با توجه به اثرات درمانی که از لمس درمانی به وجود می آید بهتر است افراد در انتخاب مراکزی که این درمان را انجام می دهند دقت کنند؛ چرا که مراکز متعددی وجود دارند که تنها قصد فریبکاری و سوءاستفاده دارند.   
 

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

به چه نکاتی قبل ازرفتن به کلاس یوگا باید توجه کرد

١-ازبکاربردن عطروادکلن خودداری فرمایید ٢-تمرینات رابابدن پاکیزه ولباس پاکیزه وراحت که مانع ارحرکت مفاصل وعضلات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *