دوشنبه , آگوست 8 2022

18 راه برای مقابله بااسترس و فشار عصبی

استرس و فشار عصبی عکس العمل های طبیعی در مقابل مسائل تهدید آمیز هستند. چنین تهدیداتی می توانند نتیجه تصادفات، مشکلات مالی، مشکلات شغلی یا خانوادگی باشند. روش مابرای مقابله بااین فشارها روی سلامت فیزیکی، احساسی و روانی مابسیار تاثیر گذارند. دراین مقاله راه‌حل‌هایی را خواهید دید که به شما در مدیریت استرس کمک می‌کند.
1-    علائم استرس خود را بشناسید.
2-    به شیوه زندگیتان دقت کنید و ببینید کجا نیاز به تغییر دارد- وضعیت کاریتان، وضعیت خانوادگی یا برنامه روزانه.
3-    از تکنیک های ریلکسیشن استفاده کنید- یوگا، مدیتیشن، تنفس عمیق و یاماساژ
4-    ورزش کنید- فعالیت فیزیکی یکی از مؤثر ترین راههای درمان استرس است.
5-    وقت خودرا مدیریت کنید-کارهای فوری و ضروری را انجام دهید و سایر کارها را اولویت بندی کنید. اشخاص راکه تحت تاثیر تصمیم شما خواهند بود در نظر بگیرید، مانند خانواده و دوستان. لیستی از کارهایتان تهیه کنید و با انجام هرکارکنار آن علامت بزنید- این کار به شما حس رضایت و موفقیت می‌دهد.
6-    مراقب رژیم غذایی خود باشید الکل، کافئین، شکر، چربی ها، تنباکو، همه این ها توانایی شما را برای مقابله با استرس کاهش می دهد. یک رژیم غذایی متعادل شامل میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار و غذاهای غنی از پروتئین اما کم چرب، در رسیدن شما به سلامتی مطلوب بسیار موثر است.
7-    به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید.
8-    با دیگران صحبت کنید- با دوستان، مشاوران، گروههای حمایتی یا بستگان خود از آنچه شما را آزار می‌دهد صحبت کنید.
9-    به دیگران کمک‌کنید- کارهای داوطلبانه می‌تواند به جز ایجاد حس رضایتمندی،کمک موثری در کاهش استرس داشته باشد.
10-    مدتی از کار فاصله بگیرید.کتاب بخوانید، فیلم ببینید، بازی کنید، موسیقی گوش کنید یا به مسافرت بروید. زمانی را به خود اختصاص دهید، زمانی که فقط مال خودتان باشد.
11-    عصبانیت خودرا تخلیه کنید- فعالیت فیزیکی انجام دهید، باغبانی خانه تکانی، بررسی پروژه کاری جدید و… انجام دهید.
12-    گاهی تسلیم شوید و تا جایی که می‌توانید از بحث و دعوا اجتناب کنید.
13-    هر دفعه فقط به یک کار رسیدگی کنید. سعی نکنید کارهای زیادی را همزمان انجام دهید.
14-    سعی نکنید عالی و بی نقص باشید.
15-    درمقابل انتقاد دیگران، خونسرد باشید.
16-    بیش از حد رقابت نکنید.
17-    برای ایجاد صمیمیت پیشقدم شوید.
18-    خوش بگذرانید! بخندید و وقتتان را با کسانی بگذرانید که از همنشینی با آنها لذت می برید!

انجمن سلامت روانی کانادا
گردآوری و ترجمه: سیما فاطمی پور

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

توصیه هایی برای افراد مبتدی در یوگا

مسلما درباره فواید بیشمار ورزش یوگا برای جسم و روح زیاد شنیده اید و علاقمندید …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x