جمعه , مارس 29 2024

۷ ماده غذایی مفید تابستانی

  
 
 

۷ ماده غذایی مفید تابستانی

 

 اگر بخواهیم از بهترین و مقوی ترین آنها یاد کنیم، نباید از محصولات باغ ها و کشتزارها، در این روزهای گرم غافل شویم. مصرف میوه های خوشمزه و خوش آب و رنگی که با پایان بهار و آغاز تابستان وارد بازار می شوند، می توانند سلامتی و انرژی ما را در این روزهای طولانی و گرم تامین کنند.

در اینجا هفت میوه و سبزی مقوی و خوشمزه به شما پیشنهاد شده است که برای هر فرد، منابعی غنی جهت یک تغذیه مثبت و موثر به حساب می آیند.

 

کیوی
کیوی سرشار از ویتامین ث است. میزان ویتامین ث موجود در کیوی بیش از نیاز بدن است. این میوه همچنین حاوی مقدار کافی فیبر و آنتی اکسیدان می باشد. کیوی را به تنهایی یا در سالاد میوه استفاده کنید. همچنین اضافه کردن آن به اسموتی های تابستانی بسیار توصیه می شود.

 

زردآلو
زردآلو از منابع غنی ویتامین آ، ویتامین ث و پتاسیم به حساب می آید. بهترین نوع آن، شیرین و آبدار است و تقریباً در تمام طول تابستان می توانید آن را پیدا کرده و خریداری نمایید. از مصرف زردآلو در این فصل دریغ نکنید. این میوه بین کودکان بسیار پر طرفدار است. زردآلو را می توانید به همراه ماست نیز تناول کنید.

 

کدو
کدو، بخاطر ویتامین های زیاد و انواع مختلفش در این لیست قرار داده شده است. به گزارش سایت Eating Well، مصرف کدو به عنوان یک اغذیه مقوی و کم چربی، در تابستان بسیار توصیه می شود. همچنین ویتامین آ و ویتامین ث موجود در کدو را نیز نباید از یاد برد. غذاهایی که کدو جزء اصلی آنها است، غذاهایی خوشمزه و شیرین هستن که به سرعت آماده می شوند. علاوه بر این کدو را می توانید به سالاد خود نیز اضافه کنید.

 

لوبیای چشم بلبلی
این لوبیا منبع خوبی از ویتامین ب ۱ و همچنین فیبر، منیزیم و روی است. اگر می خواهید یک غذای سریع، ساده که از ارزش غذایی نیز بهره مند باشد تهیه کنید، می توانید این لوبیا را آب پز کرده و در سالاد استفاده کنید.

 

شاهی
به گزارش LiveStrong، شاهی بخاطر خواص شیمیایی و ترکیبات گیاهی خاص عاملی موثر در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها به شمار می رود. میزان آنتی اکسیدان موجود در شاهی های تلخ و سبز، از سیب و کلم بروکلی هم بیشتر است.

شاهی معمولاً می تواند به صورت چاشنی مصرف شود، اما نیویورک تایمز در این مقاله از فواید مصرف شاهی بسیار گفته و یادآور شده که بهتر است در مصرف شاهی خساست به خرج ندهید. این سبزی را می توانید در سوپ ها استفاده کنید و یا از آن به همراه اسفناج در دستورهای آشپزی خاص بهره ببرید.

 

توت فرنگی
این توت فرنگی های خوشمزه، علاوه بر اینکه یکی از پر طرفدار ترین میوه های تابستانی هستند دارای فواید زیادی برای سلامتی می باشند. مصرف توت فرنگی در تنظیم سطح کلسترول موثر است. همچنین این میوه عاملی برای سفید شدن دندان ها نیز هست؛ چرا که توت فرنگی حاوی اسید مالیک است. آنزیمی که در برخی خمیردندان ها نیز وجود دارد. میزان ویتامین ث موجود در یک توت فرنگی با ویتامین ث موجود در یک پرتقال برابری می کند. توت فرنگی را می توانید پس از شستشو مصرف کنید. همچنین استفاده از آن در تهیه سالاد میوه نیز توصیه می شود.

 

انجیر
انجیر با وجود حجم کوچکی که دارد، میوه ای مفید و مغذی برای بدن است. به گزارش لُس آنجلس تایمز، پتاسیم موجود در انجیر تا ۸۰ درصد بیشتر از موز است و هضم آن نیز به نسبت بسیار راحت است. علاوه بر این دارای آهن و منیزیم بیشتری در مقایسه با سایر میوه ها است. تمام این ها در میوه ای که تنها ۲۰ تا ۴۰ کالری انرژی دارد قرار گرفته. پس اگر عنوان کامل ترین میوه دنیا را هم به انجیر بدهیم، چندان بی راه هم نگفته ایم. در نهایت توصیه می شود انجیر را به صورت تازه تهیه و مصرف کنید.

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

چگونه عادتهای غذایی کودک مان را اصلاح کنیم

       چگونه عادتهای غذایی کودک مان را اصلاح کنیم   زمان مناسب برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *