پنج‌شنبه , آوریل 18 2024

یوگا و استرس

این مقاله به طرز شگفت انگیزی به تاثیر یوگا بر کاهش استرس میپردازد.

موبایل شما زنگ میزند , مدیر عامل میخواهد با شما صحبت کند , تهیه شام شب خانواده , همه این موضوعات به ظاهر ساده میتوانند برای شمااضطراب و نگرانی به همراه داشته باشند. این را میتوان از ویژگی های دنیای امروز دانست . در مسیر زندگی  و ورود به مراحل مختلف آن , که خود بواسطه نا معلوم بودن , راهی پر ماجرا محسوب میشود ,  همواره باید اماده رویارویی با تغییرات  باشیم . داشتن آمادگی برای کنترل هیجانات و اضطرابهای ناشی از این تغییرات ,  پذیرش واقعیت ها , هدایت و مدیریت صحیح انرژی های جاری  , شیرینی زندگی را برای ما بیش از پیش خواهند کرد .  در همین  راستا باید همواره در جستجوی ابزاری بود تا در این زمینه کمک حال ما باشند.

یوگا و استرس

انجام تمرینات یوگا , یکی از راههای پیشنهادی در این زمینه می باشد. همراستایی تمرینات فیزیکی و تنفسی در یوگا (که یکی از مشخصه های اصلی ان می باشد ) , میتواند  یکی ازراههای موثر برای  بالا بردن قدرت کنترل , مدیریت اضطراب و استرس به حساب اید .

یکی از زیباییهای دنیای یوگا ,  این است که ورود به آن هیچ شرایط خاصی را نمیطلبد. عواملی همچون  سن و یا محدودیت های فیزیکی  را نمیتوان از موانع ورود به ان دانست .در این وادی , سن معنای خود را از دست میدهد ,  مقایسه و رقابت کمرنگ میشود , قضاوتی نیست , همه چیز درحضور در یک لحظه انجام میشود , که همین امر خود دلیلی برای فراهم شدن محیط امن , آرام و به دور از نگرانی , برای هنرجو می باشد.

یوگا را میتوان روشی امن و مناسب برای عموم افراد دانست. اما باید در نظر داشت که این امنیت تا زمانی است که هنرجو و مربی , هردو , از محدودیت های جسمی و ذهنی او آگاه باشند . آگاهی داشتن از شرایط و پذیرش آن , به مراتب  فرد را در رسیدن به بهترین نتیجه کمک خواهد کرد.

یوگا و استرس

 انجام تمرینات یوگا  به گونه ای مستمر , باعث بالا رفتن توانایی های فیزیکی و ذهنی در هنرجو خواهد شد . با این وجود ,  فرد میتواند با داشتن آمادگی بیشتر به انجام کارها و فعالیت های روزانه رسیدگی کند . در شرایط خوب میتوان کارها را با کمترین نگرانی  با  انرژی بهتر , کار ایی بالاتر و بازدهی  بیشتر انجام داد.

 از سوی دیگر , یوگا می تواند به عنوان همراهی خوب و موثر در کنار راهکارهای پزشکی مدرن ایفای نقش کند . مدیریت صحیح در شرایط دشوار بیماری , بواسطه داشتن ذهنی آرام و تنی توانا از جمله مواردی است که رویارویی با موضوع را , بیش از پیش برای فردآسان خواهد کرد.

یوگا را میتوان وسیله ای دانست که فرصت آشنایی بیشتر ما را  با تن و روان خود فراهم میکند . کمک میکند تا نگاهمان را حتی به کوچکترین رویدادهای زندگی به گونه ای دیگر داشته باشیم .  نگاهی که ,  زیبایی  لحظه ها را در حاضر بودن در آن ببینیم , در پذیرش واقعیتها , واقعیتی که خوبیها و بدیها – خوشی ها و نگرانیهای ما را شامل میشوند .ر

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

یوگا و بیماریهای حاد روانی

آیا دیوانگی – حالت های خارج از کنترل – می توانند جزء حالتهای ذهنی دسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *