سه‌شنبه , آوریل 23 2024

یوگا به افراد مبتلا به آریتمی کمک می کند

  
 
 

یوگا به افراد مبتلا به آریتمی کمک می کند

بر اساس مقاله پژوهشی ای که در مجله کالج آمریکایی به چاپ رسیده است , دو بار در هفته تمرین مداوم یوگا به مدت یک ساعت , به افراد مبتلا به آریتمی قلبی کمک می کند تا از اضطراب خود کاسته و علایم بهبودی را مشاهده نمایند.

افرادی با فیبریلاسیون دهلیزی که گونه شایعی از آریتمی است , ممکن است دچار تپش قلب , تنگی نفس , ضعف , گیجی و درد قفسه سینه شوند که این وضعیت را می توان مرتبط با اضطراب و افسردگی دانست .

دانونیایا لاکیردی نویسنده مسیول این پژوهش در وب گاه دانشگاه کانزاس نوشت : یوگا ارتباطی قوی بین ذهن و جسم ایجاد می کند.فیبریلاسیون دهلیزی یکی از گونه های آریتمی است که بسیار وابسته به ارتباط بین قلب و مغز است.

محققان دانشگاه کانزاس تحقیقی با عنوان یوگا و قلب من انجام دادند تا تاثیرات تمرینات یوگا را بر روی آریتمی مشاهده نمایند . آنها 49 مرد و زن بین 18 تا 80 سال مبتلا به آریتمی را که تحت درمان پزشکی مداوم بودند مورد مطالعه قرار دادند . برای سه ماه اول , اطلاعات گردآوری شده شامل حمله های آریتمی , میزان اضطراب و افسردگی و دیگر نشانگرهای کیفیت زندگی بود .بدین ترتیب که هر بیمار کنترلگر خود بود . در طی سه ماه دوم افراد تحت مطالعه دو بار در هفنه به مدت یک ساعت در کلاس آیینگار یوگا که شامل ده دقیقه پرانایاما ( تنفس ) , ده دقیقه نرمش , سی دقیقه وضعیتهای مختلف یوگا و ده دقیقه ریلکسیشن می شد , شرکت کردند . بیماران تشویق شدند که این تمرینات را در خانه نیز انجام دهند و به آنها دی دی دی هایی هم داده شد .

تجزیه تحلیل اطلاعات نشان داد که یوگا تا حد زیادی منجر به کاهش تعداد حملات آریتمی و بالا بردن کیفیت زندگی افراد شد.پژوهشگر بیان می کند که در حالی که مکانیزم دقیق اینکه چرا یوگا مفید بود مشخص نیست. دلایل احتمالی این است که یوگا روی سیستم عصبی و افزایش فعالیتهای پاراسمپاتیک آن اثر می گذارد.محققان اشاره کردند که نیاز به مطالعات گسترده تر در این زمینه وجود دارد.

 

نوشته شرلی آرچر

برگرفته از سایت یوگا جورنال

مجله دانش یوگا

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

به چه نکاتی قبل ازرفتن به کلاس یوگا باید توجه کرد

١-ازبکاربردن عطروادکلن خودداری فرمایید ٢-تمرینات رابابدن پاکیزه ولباس پاکیزه وراحت که مانع ارحرکت مفاصل وعضلات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *