جمعه , مارس 29 2024

چند راه برای جلوگیری از کمردرد در محل کار

  
 
 

چند راه برای جلوگیری از کمردرد در محل کار

 

با وجود تماسهای تلفنی مکرر و کارهای متعددی که یک فرد شاغل باید در طول روز انجام بدهد واقعا” فرصتی برای درست نشستن باقی نمی ماند . از آنجایی که هر روز ۸ ساعت را در محل کارتان سپری می کنید و در طول این هشت ساعت دائما” سرتان پایین است و خمیده پشت میز می نشینید به احتمال زیاد محل کار ، منشاء اصلی کمر دردهای شما است. شما ۵ روز از هفته را با همین روش و بدون انجام حرکات کششی سپری می کنید و همین موضوع باعث می شود که به کمرتان آسیب وارد شود . در واقع وقتی از ماهیچه های کمرتان استفاده نکنید آنها ضعیف تر می شوند و مفاصل غیر فعال نیز خاصیت طبیعی شان را از دست می دهند و زودتر پیر می شوند.

در اینجا چند روش برای جلوگیری از کمر درد ذکر می کنیم :


با زاویه ۱۳۵ درجه بنشینید
در این حالت دیسکهای ستون فقرات شما کمتر تحت فشار قرار می گیرند بنابراین هر چند وقت یکبار به پشتی صندلی خود تکیه دهید و خودتان را به عقب بکشید. می توانید در هنگام صحبت کردن با تلفن و یا با همکارتان در این حالت بنشینید.

 

از یک صندلی مناسب استفاده کنید
شاید باور نکنید که صندلی نامناسب می تواند منشاء اصلی کمر درد شما باشد اما این حقیقت دارد. صندلی مناسب باید طوری طراحی شده باشد که از قسمت پایین ستون فقرات محافظت کند و وقتی به صفحه کامپیوترتان نگاه می کنید ، سرتان به طرف جلو خم نشود.

 

پاهایتان را روی هم نیندازید
حتی شاید به این موضوع فکر هم نکرده باشید اما هر روز در سر کارتان مرتبا” این کار را انجام می دهید. گاهی بصورت ناخودآگاه در این حالت می نشینیم و گاهی بخاطر اینکه بیشتر احساس راحتی می کنیم این حالت نشستن را انتخاب می کنیم اما در هر دو صورت این روش نشستن باعث می شود به پاهایتان فشار وارد شود و علاوه براین یکی از دلایل اصلی کمردردها ، این نوع نشستن است.

 

بایستید
این ساده ترین راه برای جلوگیری از کمر درد است. هر نیم ساعت یکبار بلند شوید و چند دقیقه قدم بزنید. اگر با همکارتان کاری دارید به جای فرستادن ایمیل پیش او بروید، از مدیرتان بخواهید به جای اینکه در اتاق کنفرانس جلسات را برگزار کند در حال قدم زدن و بیرون از ساختمان محل کار این جلسات را برگزار کند ، در هنگام پایین آمدن از پله ها نیز سعی کنید به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید. این کارها به فعال شدن و آزاد شدن انرژی موجود در ماهیچه های شما کمک می کند و باعث می شود کمتر دچار کمردرد شوید و چشمانتان کمی استراحت کنند.

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

تاثیر ورزش یوگا در درمان افسردگی

یک مطالعه جدید تاثیر مثبت یوگا بر افسردگی را نشان داده است. محققان میگویند انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *