سه‌شنبه , آوریل 16 2024

پنج راه درمان افسردگی

پنج راه درمان افسردگی
نویسنده: نئومی تاسارا توئیگNoemi Tassara-Twigg      
برگردان: واحد ترجمه
 
توصیف افسردگی بسیار مشکل است. درک آن نیز مشکل است. افسردگی می‌آید و می‌رود. برای کسی که از افسردگی در رنج است، این‌یک مبارزۀ همیشگی است. درمان‌ها و توصیه‌های بسیاری برای درمان افسردگی وجود دارد، اما عموماً تمام آن‌ها از یک مسیر عبور می‌کنند.
در این مقاله، چندراه مختلف درمان افسردگی که اغلب با آنچه ما تصور می‌کنیم، متفاوت است را مرور می‌کنیم.

نیازمندی خود را بپذیرید.
افراد افسرده در دنیای خود غرق می‌شوند. ماندن در دنیای خود بسیار آسان‌تر از مواجه‌شدن با دلایل اصلی این حالات احساسی است. درحالی‌که بسیاری از افسردگی‌ها نیازمند درمان دارویی است، اولین قدمی که یک فرد افسرده باید بردارد، این است که شرایط خود را بپذیرد.
باید بدانید که به چیزی نیاز دارید. این نیاز از فردی به فرد دیگر تغییر می‌کند. ممکن است نیاز به مفید بودن داشته باشید. ممکن است نیاز به کمک در زمان‌هایی که احساس ضعف می‌کنید، داشته باشید. ممکن است نیاز به یک همراه و همقدم داشته باشید.
افسردگی و تنهایی خود را انکار نکنید، بپذیرید که تنهایی و افسردگی در دنیای شما وجود دارد. این اولین قدم درراه درمان آن است.

از مصرف شکر خودداری کنید.
شکر به شما انرژی می‌دهد و حال شما را بهتر می‌کند، اما حقیقت این است که این حس خوب بسیار زودگذر بوده و بعدازآن شما احساس بدی خواهید داشت.
این بدان معنی نیست که شما باید مصرف شکر را به‌طور کامل قطع کنید. همچون هر چیز دیگر رعایت اعتدال بسیار مهم است، بخصوص برای افرادی که از افسردگی در رنج هستند. مصرف شش قاشق چای‌خوری شکر برای زنان و نه قاشق چای‌خوری در روز برای مردان ایرادی ندارد.

تحرک داشته باشید.
برای افرادی که افسرده نیستند، تحرک امری طبیعی و لازم است، اما افراد افسرده عموماً تمایل دارند در خانه بمانند و گوشه‌ای بنشینند. یکی از دلایل این رفتار این است که آن‌ها همراه خوبی نیستند و نمی‌خواهند سطح انرژی دوستان خود را نیز پایین بیاورند.
در این دام نیفتید. بیرون بروید. دوستان خود را ملاقات کنید. سخت است که روی پاهای خود بایستید، دوش بگیرید و بیرون از خانه بروید، اما پس‌ازآن از خودتان تشکر خواهید کرد.
فراتر از ملاقات دوستانتان، شما با بیرون رفتن از خانه تحرک پیدا خواهید کرد. نیازی نیست به باشگاه ورزشی بروید و همانند یک وزنه‌بردار حرفه‌ای ورزش کنید. بیست دقیقه پیاده‌روی در طول روز یا حتی یک روز در میان برای شما شگفتی خواهد آفرید. سلامت ذهنی شما بهبود خواهد یافت و استرس شما از بین خواهد رفت.
این اتفاقات به این دلیل می‌افتد که اندورفین که ماده‌ای شیمیایی است، هنگامی‌که مشغول فعالیت جسمی می‌شوید، در مغز آزاد می‌شود. این مادۀ شیمیایی درک شما از درد را پایین می‌آورد و به شما احساس مثبتی می‌دهد، پس اگر فکر می‌کنید که پیاده‌روی شما را خسته خواهد کرد و انرژی شما را پایین خواهد آورد، باید بدانید که اصلاً این‌طور نیست.

زمان زیادی را در محیط مجازی نگذرانید.
دنیای مجازی راهی برای برقراری ارتباط با افراد بدون نیاز به خروج از خانه است. ممکن است فکر کنید که این امر می‌تواند احساس افسردگی شما را کاهش دهد، اما اصلاً این‌طور نیست.
پژوهش‌ها نشان داده است که افراد خصوصیات منفی رفتاری خود را در پروفایل‌های اجتماعی‌شان بیان نمی‌کنند، عکس‌هایشان نیز خالی از غلو و بزرگنمایی نیست. به خاطر همین خاصیت فریبنده در محیط‌های مجازی ما همیشه گمان می‌کنیم که زندگی دیگران از زندگی ما بهتر است. حقیقتی که لازم است به خاطر داشته باشید، این است که آن‌ها نیز همچون شما و هرکس دیگری ماسک بر چهره نهاده‌اند.

برای دوره‌های طولانی‌مدت مدیتیشن نکنید.
آیا همه نمی‌گویند که مدیتیشن برای شما خوب است؟ البته، اما این اصلاً بدان معنا نیست که بیشتر از زمان لازم را برای مدیتیشن صرف نماییم.

برگرفته از:
http://www.thedailymind.com/how-to/how-to-beat-depression-5-counterintuitive-ways/

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

به چه نکاتی قبل ازرفتن به کلاس یوگا باید توجه کرد

١-ازبکاربردن عطروادکلن خودداری فرمایید ٢-تمرینات رابابدن پاکیزه ولباس پاکیزه وراحت که مانع ارحرکت مفاصل وعضلات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *