پنج‌شنبه , آوریل 25 2024

پرانایاما ، راز جاودانگی

آتنا سرابی

«پرانا» نیرویی است همیشه جاوید. دلیل حیات این سیاره و تمام کیهان. پرانا عامل زندگی و هشیاری است. نیرویی که با کمک آن زنده می‌مانیم و بر رویدادهای پیرامونمان آگاهی پیدا می‌کنیم. نیرویی که از طریق آن قدرت تصمیم و انتخاب خواهیم داشت. هرچه بهره‌مندی ما از این نیروی حاضر و مهیا در هستی بیشتر باشد، آگاهی و حیات عمیق‌تری در ما جریان خواهد یافت. به این معنا که زندگیِ ما از کیفیت بالاتری خواهد داشت.

جریان زندگی در درون ما به این معناست که به واقع در لحظه حال هشیارانه حضور داشته باشیم و در سلامتی و نشاط زندگی کنیم.

وجود پرانا در کیهان از عظیم‌ترین نعمت‌های خالق جهان است و در عین‌حال از راحت‌ترین و قابل دسترس‌ترین نعمات اوست… آنچنان که بهره‌مندی از آن به آسانیِ نفس کشیدن است.

آری، یکی از اصلی‌ترین راه‌های بهره‌مندی از این نیروی عظیم و مهم حیات بخش، “تنفس” است. از طریق تنفس و شیوه‌های صحیح پرانا در درون‌مان می‌توانیم به خرد و آگاهی والایی نسبت به خود دست پیدا کنیم.

در این صورت پرانایاما شامل تمریناتی می‌شود که هدفش گسترده کردن این انرژی در کل بدن به منظور کنترل و توسعۀ نیروی حیات در تک تک اعضای بدن است.

در ابتدا باید به خوبی تنفس خود را بشناسیم! جنس نفس‌های خود را بشناسیم و شکل ورود و خروج هوا را از طریق مجرای تنفسی ببینیم و به آن آگاه باشیم. تنفس ما هر لحظه با ما سخن می‌گوید!

ادامه مقاله را می توانید در مجله 106 مطالعه نمایید.

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

یوگا از شش روش باعث جوان ماندن بدن می‌شود

  ۱ـ کاهش فشارخون یوگا از فشارخون بالا جلوگیری می‌کند. این روش برای کسانی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *