پنج‌شنبه , آوریل 18 2024

معرفی قانون نقص

معرفی قانون نقص

این قانون به تازگی توسط دانشمند معاصر جیمز آرتور ری بیان گردیده است . جیمز آرتور ری یکی از برجسته ترین نظریه پردازان در زمینه انسان شناسی می باشد  این فرد موفق تکنیک های قابل توجهی را برای زندگی بهتر در نقاط گوناگونی از دنیا ارائه می دهد . این استاد گرانمایه در فیلم راز نیز حضور دارند مهمترین نظریه وی در حال حاضر نظریه توانگری هارمونیک می باشد که بر 5 رکن استوار است . این 5 رکن عبارتند از : رکن مالی , رکن ارتباطی , رکن ذهنی , رکن جسمی و رکن معنوی . برای تبیین و نحوه ی کارکرد این نظریه از فیزیک کوانتوم استفاده می گردد.در نظریه هارمونیک تاکید بر این است که به هر 5 رکن در زندگی مان توجه داشته باشیم و هر 5 رکن را با هم به جلو ببریم و انرژی لازمه را برای هر کدام بگذاریم و پیشرفت نماییم و در این تغییر رو به پیشرفت از قانون نقص نیز استفاده می شود . 

قانون نقص به گونه ای بیان می دارد که در زندگی به نوعی فکر کنیم , رفتار کنیم و عمل نماییم که توده ی مردم دارای نقص هستند . تا حالا دقت کرده اید که چگونه ما در یک طبقه ای از اجتماع به لحاظ فرهنگی و رفتاری رقم می خوریم و یا جزء گروهی در یک سطح تعریف می شویم . اگر درست بنگریم متوجه می شویم که مشترکاتی بین همه آن افرادی که در یک سطح به طور خودکار طبقه بندی می شوند وجود دارد و سطوح بالاتر آن نیز در سطحی که تعریف شده اند همان گونه می باشند و مشترکاتی مختص به خود را دارا هستند و مهمترین تفاوت هایی  که بین سطح بهتر با سطح پایین تر وجود دارد به عبارتی همان نواقصی هستند که سطوح پایین تر نسبت به سطح بالاتر خود دارا می باشند و پدیدار شدن این نواقص و نحوه ی عملکرد شان براساس قانون نقص می باشد و با شناخت و استفاده از این قانون می توانیم نواقص را برطرف نموده و در هر سطحی به سطح بهتری از زندگی پیشرفت کنیم . 

در این قانون یافتن نواقص واقعی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد,  به بچه هایی که در خانواده های مناسب به دنیا می آیند دقت کنید که معمولا افرادی مناسب به بار می آیند و بالعکس , البته افرادی هم در خانواده های نامناسب هستند که مستثنی می باشند که آنها بطور ناآگاهانه ایی از قانون نقص استفاده ی بهینه کرده اند و هر انسانی که پیشرفت های قابل ملاحظه داشته است به نوعی از این قانون بهره برده
است . پس آنچه که به عنوان سرنوشتی غیر قابل تغییر که به واسطه ی محیط زندگی مان می پنداریم,  نادرست به نظر می رسد زیرا در بهره مندی از این قانون از همان انرژی استفاده می گردد که نواقص را به وجود می آورد , بگو نه ایی که نواقص را برطرف نماید . زمانی که ما نقصی را از این طریق برطرف می نماییم هم وجودمان انعطاف پذیر تر تغییر موجود را می پذیرد و نیز سطح هوش هیجانی را بالا برده و زندگی مان با سرعت بیشتری پیشرفت می کند . از این قانون در زمینه های گوناگون در زندگی می توان بهره برد , از جمله : سلامتی , موفقیت , بهبود روابط و غیره . 

از ناخودآگاه جمعی نیز در این قانون برای بهتر زیستن استفاده می شود این قانون به تازگی توسط آقای کریم آهنی پور مطالعه و بررسی شده و تدریس می گردد و ایشان به عنوان اولین مدرس و بنیان گذار این قانون در ایران بشمار می روند . 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

یوگا در زمان بارداری

عملکرد مهم یوگا در زمان بارداری، این است که به زنان باردار کمک می کند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *