جمعه , مارس 29 2024

فواید ۲۰ دقیقه یوگا

ورزش یوگا فواید بسیاری به همراه دارد و به دلیل گسترش این ورزش در سراسر دنیا، تحقیقات مختلفی بر روی آن انجام می‌شود.

محققان گزارش داده‌اند که تنها انجام یک جلسه 20 دقیقه‌ای هاتا یوگا می‌تواند سرعت و کارایی حافظه و کنترل افراد را بالا ببرد. این دو پارامتر به کارایی‌های مغزی مرتبط هستند و بالا رفتن آنها بر روی تمرکز و استفاده از اطلاعات جدید نیز تاثیر می‌گذارد.

سلام بر خورشید تاثیر بسیار قدرتمندی بر روی تمام سیستمهای بدن دارد٬مانند غدد درون ریز٬گردش خون٬دستگاه گوارش و …و کمک می کند که این سیستم ها با یکدیگر به تعادل و توازن برسند.بسیاری از بیماری ها به علت عدم تعادل و هماهنگی بین سیستم های بدن عارض می گردد.در طول انجام سلام بر خورشید تمام ماهیچه های اصلی به طور کلی کشش داده می شوند و انجام روزانه و مرتب تمرین بدن را سالم نگه داشته ٬چربی های اضافی را از بین می برد٬همچنین به بدن و ذهن حیاتی نو می بخشد و قدرت تفکر را افزایش می دهد.در این تمرین تمامی ارگانهای ناحیه ی شکم به طور متناوب منبسط و منقبض می شوند٬این عمل کار صحیح ارگانها را تضمین می کند.

خیلی از افراد به طرز درست عمل تنفس را انجام نمی دهند٬هماهنگی تنفس با حرکات بدن در طول سلام بر خورشید باعث می شود که تمرین کننده حداقل چند دقیقه در روز به طور عمیق و موزون ٬تنفس نماید.این نوع تنفس هوای مسمومی را که در شش ها راکد مانده خارج کرده و به جای آن هوای غنی از اکسیژن وارد شش ها می کند که نتیجه آن روشنی فکر وذهن است.یکی از راه های دفع سموم بدن از طریق ریزش عرق است٬اگر افراد به اندازه کافی فعالیت جسمانی برای عرق کردن انجام ندهند این سموم در بدن باقی مانده٬باعث ایجاد یا پیشرفت بیماری یا حداقل بیماری های جلدی می شود.

سلام بر خورشید باعث تصحیح این مسئله شده٬به کسانی که دارای جوش و لک هستند و از این بابت رنج می کشند٬پوستی روشن می بخشد.

برای رفع عوارض ناشی از حالات عصبی هیچ راهی بهتر از انجام مرتب و روزانه ی سلام بر خورشید به منظور از بین بردن تنش های عصبی٬اضطراب و دلهره وجود ندارد.این حرکات به طور ملایم عصب ها را در تمام سطح بدن ماساژداده و آنها را احیا و بازسازی می نماید.

غده ی کاجی از سنین هشت سال به بالا کلیسینه می شود و در جهت بلوغ جنسی در جوانان مشکل ایجاد می نماید.سلام بر خورشید با نفوذ بر غده ی پینتال و هیپوتالاموس کمک می کند تا آنها دوباره تولید انرژی کرده و با ایجاد تعادل مشکلات زمان بلوغ را در جوانان از بین ببرند.

سلام بر خورشید در درمان بیماری ها و مشکلات زیر موثر است:

۱٫اضطراب                  

۲٫افسردگی              

۳٫چاقی مفرط        

۴٫کم خونی

۵٫عفونت قارچی           

۶٫تب یونجه             

۷٫چاقی              

۸٫درد سینه

۹٫آسم و برونشیت          

۱۰٫یبوست              

۱۱٫مشکلات اشتها   

۱۲٫یائسگی

۱۳٫بیماری قند              

۱۴٫تورم بیضه         

۱۵٫قاعدگی           

۱۶٫سردرد

۱۷٫درد های بعد از زایمان          

۱۸٫حساسیت پوستی   

۱۹٫تنظیم غده ی آدرنالین

۲۰٫هماهنگی پاراتیروئید و تیروئید                 

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

مودرا

مودرا ها عبارتند از حرکات , وضعیت های بدنی و حالات روحی – جسمانی شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *