چهارشنبه , آوریل 24 2024

فواید یوگا بر بدن

* فواید فیزیولوژیکی یوگا شامل تقویت کردن سیستم های اصلی بدن مثل سیستم اعصاب، دستگاه قلبی-عروقی، غدد، دستگاه تنفسی، سیستم ماهیچه ای و استخوان ها و سیستم 

دفع بدن است.

* انعطاف پذیری بدن. کشش بدن موجب انعطاف پذیری و افزایش دامنه حرکتی عضلات و مفاصل می گردد. با انجام ورزش یوگا، انعطاف پذیری بیشتری را در پشت، زانو، کمر، شانه ها و لگن خواهید داشت.

* افزایش مقاومت و قدرت بدن. با انجام ورزش یوگا، وزن بدن خود را تحمل می کنید. به طور مثال: بر روی یک پا می ایستید و تعادل خود را نگه می دارید و یا بر روی دستانتان می ایستید. برخی از این تمرینات را باید به آرامی انجام دهید تا قدرت شما افزایش یابد.

* کاهش درد. بسیاری از افرادی که کمردرد دارند، یا مدت زیادی را پشت کامپیوتر می نشینند و یا زیاد رانندگی می کنند، می توانند این ورزش را انجام دهند. یوگا باعث سفتی و فشردگی ستون فقرات می شود. با ورزش یوگا از این ناراحتی در امان خواهید بود. همچنین یوگا باعث بهبود توازن و تعادل بدن می شود.

*یوگا باعث حفظ تعادل بدن می شود.

*یوگا با ایجاد تعادل در مواد شیمیایی بدن مثل کلسترول LDL، گلوکز و کاته کولامینها باعث جلوگیری از بیماری های مهلک و کشنده می شود و قابلیت ارتجاعی بدن را بالا میبرد.  

* فواید روانشناسی یوگا یکی از فواید جذاب آن است که شامل تنظیم کردن حالت های مربوط به اختلالاتی مثل خشونت، افسردگی و اضطراب ناگهانی است. یوگا باعث دوری از عوامل استرس زا می شود و امید تازه ای را به زندگی می بخشد.

*بالا بردن توانایی های شخصی مثل مهارتهای یادگیری، تمرکز و حافظه خوب همچنین از فواید یوگا هستند.

*بالا بردن مهارت های اجتماعی و سازگاری بهتر با شرایط و محیط هم از دیگر فواید یوگا می باشد.

صفحه اصلی

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

ده روش براى مغلوب کردن نگرانى ها

١) خطاهاى فکرى (شناختى) خود را شناسایى کنید.٢) مشخص کنید با چه احتمالى ممکن است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *