پنج‌شنبه , مارس 28 2024

فنگ‌شویی Feng Shui ‌(هنر پالایش مکان)

فنگ‌شویی Feng Shui ‌(هنر پالایش مکان)

نویسنده: مهتاب مرادیان (مدرس و مشاور کارگاه‌های آموزشی هنر پالایش مکان)

قسمت چهارم

در شمارۀ گذشتۀ مجلۀ دانش یوگا به خانۀ دوم از نقشۀ باگوا که مربوط به زمین و ارتباط‌های ماست و همچنین خانۀ سوم که مختص طوفان و بزرگ‌ترهای ما می‌باشد، پرداختیم. در این شماره به شرح خانۀ چهارم، پنجم و ‌ششم خواهیم پرداخت.

علم فنگ‌شويي براي زندگي‌هاي امروزي چه پيامي دارد؟

خانۀ چهارم: باد و شانس‌هاي آينده

خانۀ باد به بركت‌ زندگي نيز مرتبط است، اگرچه انرژي اين مكان در دنياي بيرون خود را به شكل پول نشان مي‌دهد، اما گاهي در قالب موهبت‌هاي زندگي‌مان نظير فرزندان، موقعيت‌ها و خلاقيت‌ها نمايان مي‌شود. عنصر بيروني اين ناحيه، درخت است، درختي منعطف كه در باد خم‌شده است. شايد به همين دليل است كه در ورودي هتل‌ها، گذاشتن چنين گياهان بلندي، حس فراواني را به ميهمانان القاء مي‌كند. به هر صورت رشد،‌ بلوغ و حساسيت ما و جذب ايده‌ها را نشان مي‌دهد مانند دانه‌هايي كه براي تغيير و شكوفايي باد به همراه خود آورده است. هر حركتي كه منجر به جابه‌جايي هوا مي‌شود مانند پنكه و … انرژي اين مكان را به همراه دارد.

 ترجيح مي‌دهيم در اين ناحيه، توالت يا حمام واقع نشده باشد؛ چون انرژي غالب اين ناحيه ثروت است. همچنين با گذاشتن سطل آشغال و انباشتگي، انرژي اين ناحيه كاهش پیداکرده و به‌خصوص در توالت با زدن سيفون همۀ انرژي‌ها برده مي‌شود؛ اما براي رفع چنين مشكلاتي با گذاشتن گياهان بالارونده و سالم و يا حتي براي اتاق‌هاي کم‌نور گذاشتن عكس اين گياهان كمك زيادي مي‌كند. سنگ‌هاي كوچك گلخانه‌اي به‌عنوان لنگرگاه انرژي محسوب شده و ابزار تزييني خوبي به شمار مي‌رود. درپوش توالت را هميشه بسته نگه‌دارید و همچنين در حمام را ببنديد.

هنگامی‌که اين ناحيه در خانه حذف‌شده باشد، احتمال افزايش تصادفات و بدشانسي در زندگي فرد بالا مي‌رود. بازهم پيشنهاد ما درخت و گياهان سبزرنگ است.

براي بررسي انرژي اين مكان پرسش‌هاي زير را از خود بپرسيد:

1.آيا هم‌اکنون از زندگي خود خشنوديد؟ ميزان رضايت شما چقدر است؟

2.آيا خود را فردي خوش‌شانس يا بدشانس مي‌دانيد؟

3.آيا از زماني كه به اين خانه نقل‌مکان كرديد، قبوض پرداختي شما افزايش پیداکرده است؟

4.آيا پول كافي داريد يا خيلي زود از دست مي‌رود؟

خانۀ پنجم: تاي چي و سلامتي

ادامه مقاله را می توانید در مجله شماره 85 مطالعه کنید

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

نرمش در محل کار

پشت میز نشینی به مدت طولانی عوارضی را بر مفاصل و ستون فقرات دارد از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *