جمعه , آوریل 19 2024

صبحانه بخورید تا چاق نشوید!

  
 
 

صبحانه بخورید تا چاق نشوید!

 

 

 

صبحانه بخورید تا چاق نشوید!
وقتي كه صبح‌ها خواب مي‌مانيد، راحت‌ترين كار صرف‌نظر كردن از صبحانه است اما اگر مي‌خواهيد با شكم خالي از خانه خارج نشويد، بهتر است چند راه ساده براي خوردن صبحانه‌اي كامل را بياموزيد.

 

چرا اين صبحانه كارساز است؟

وقتي كه صبح‌ها خواب مي‌مانيد، راحت‌ترين كار صرف‌نظر كردن از صبحانه است اما اگر مي‌خواهيد با شكم خالي از خانه خارج نشويد، بهتر است چند راه ساده براي خوردن صبحانه‌اي كامل را بياموزيد. تحقيقات مجله اپيدميولوژي آمريكا نشان داده است، مرداني كه 22 تا 50 درصد از كالري دريافتي روزانه‌شان را در وعده صبحانه دريافت مي‌كنند، در طول 4 سال فقط 7/0 كيلوگرم به وزن‌شان اضافه مي‌شود و آن‌هايي كه 11درصد از كالري دريافتي‌شان در وعده صبحانه است، دو برابر اين ميزان وزن اضافه مي‌كنند. همچنین تحقیقات نشان داده است که با خوردن صبحانه , انرژی لازم بدن را دست کم تا ساعت 12 تامین می کنید.بنابراين زنگ ساعتتان را براي 8 دقيقه زودتر كوك كنيد و به اين مهماني صبحگاهي برويد.همچنین تحقیقات نشان داده است که با خوردن صبحانه انرژی لازن بدن را دسا کم تا ساعت 12 تامین می کنید.


آجيل و ميوه خشك شروع خوبي است

تحقيقات نشان داده است، افرادي كه رژيم كم‌كالري دارند، به‌ويژه آن‌هايي كه وابسته به آجيل است، در مقايسه با 3 نوع رژيم معروف ديگر بيشتر وزن كم مي‌كنند، به‌خصوص وقتي اين رژيم با ماست همراه باشد. مرداني كه 3 وعده در روز ماست كم ‌چرب مصرف مي‌كنند، در مقايسه با آن‌هايي كه ماست مصرف نمي‌كنند، 81 درصد بيشتر در ناحيه شكم كاهش وزن پيدا مي‌كنند.



تخم‌مرغ، جزء جدانشدني صبحانه

مصرف 2 عدد تخم‌مرغ به‌دليل محتواي پروتئيني كه دارد مي‌تواند توده عضلاني شما را محافظت كند و موجب سوختن كالري در طول روز ‌شود. اگر تخم‌مرغ‌ها را با پودر فلفل كه تاثير زيادي در افزايش متابوليسم دارد استفاده كنيد، كالري بيشتري مي‌سوزانيد. همچنين تحقيق انجام شده در كالج تغذيه آمريكا نشان داده است، افرادي كه روزشان را با تخم‌مرغ شروع مي‌كنند، كالري كمتري در طول روز وارد بدن‌شان مي‌كنند.


غلات خوشمزه با تخم‌مرغ

خوردن 2 برش نان تست با تخم‌مرغ به فرآيند هضم كمك كرده و موجب جذب پروتئين مي‌شود. تحقيقات مركز تغذيه آمريكا نشان داده است، افرادي كه از غلات كامل در طول روز استفاده مي‌كنند، نسبت به آنهايي كه در خوردن انواع متنوع نان زياده‌روي مي‌كنند 2/1 درصد بيشتر لاغري شكمي دارند.


چاي سبز، چايي براي تمام فصول

متخصصان هميشه خوردن چاي سبز را توصيه مي‌كنند اما خوردن آن بعد از آب پرتقال باعث كاهش وزن بيشتر مي‌شود. محققان دانشگاه پورتو به اين نتيجه رسيده‌اند، ويتامين C آنتي‌اكسيدان‌هاي چاي را در فرآيند كاهش وزن حفظ مي‌كند.


ويتامين‌گيري در وعده صبح

250 ميلي‌ليتر آب پرتقال مي‌تواند دوبرابر ميزان نياز شما به ويتامين C‌ و ويتامين‌هاي محلول در آب را براي جذب ويتامين در اختيار بدن شما قرار ‌دهد. براساس تحقيقات دانشگاه آريزونا، بلوك‌هايي كه ويتامين C را دريافت مي‌كنند، هنگام تمرين در مقايسه با آن‌هايي كه كمتر اين ويتامين را دريافت مي‌كنند،30درصد بيشتر چربي مي‌سوزانند.


روش تهيه صبحانه:

بلافاصله بعد از بيدار شدن 250 ميلي‌ليتر آب پرتقال را به همراه 250 ميلي‌ليتر آب بنوشيد. فلفل را خوب خرد كنيد و با 2 عدد تخم‌مرغ مخلوط كنيد. زير كتري را روشن كرده، آجيل و ميوه خشك را با ماست مخلوط كنيد. تخم‌مرغ‌ها را بپزيد و روي تست قرار دهيد. تا تخم‌مرغ‌ها آماده شود، چاي هم دم‌ مي‌كشد. در عرض 8 دقيقه اين صبحانه كامل آماده مي‌شود

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

چگونه عادتهای غذایی کودک مان را اصلاح کنیم

       چگونه عادتهای غذایی کودک مان را اصلاح کنیم   زمان مناسب برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *