پنج‌شنبه , مارس 28 2024

روز بین المللی یوگا

 بزرگداشت روز جهانی یوگا در 31 خرداد 94 (21 ژوئن 2015)
 به پیشنهاد نارندرا مودی Narendra Modi؛ نخست‌وزیر هند و تأیید سازمان ملل متحد، روز 31 خرداد هرسال برابر با (2 ژوئن) روز جهانی یوگا اعلام شد و برای اولین بار روز بین‌المللی یوگا در بسیاری از کشورهای جهان از‌جمله هندوستان، فرانسه، آمریکا، چین، ژاپن، کرۀ جنوبی، تایلند و … برگزار شد.
در هندوستان، وزارت طب سنتی و یوگا، برگزار‌کنندۀ این مراسم با‌شکوه در شهر دهلی‌نو بود. نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، در مراسم افتتاحیۀ این روز ضمن ایراد سخنرانی کوتاهی از تمام افراد کشورش و به‌خصوص کلیۀ پشت‌میزنشینان درخواست کرد که در این روز با او به تمرین یوگا بپردازند. نخست‌وزیر هند به شرکت‌کنندگان در مراسم گفت: «ما نه‌تنها این روز را جشن می‌گیریم؛ بلکه ذهن مردم را برای شروع یک عصر جدید صلح و هماهنگی پرورش می‌دهیم. این برنامه به نفع بشریت و برای جهانی عاری از تنش و گسترش پیام هماهنگی است». پس‌ از ادای سخنرانی، نارندا مودی همراه با 35000 شرکت‌کننده روبروی دروازۀ هند واقع در مرکز شهر دهلی‌نو پایتخت هند به مدت 35 دقیقه حرکات یوگا را انجام داد.
در سایر کشورها نیز مقدمات برگزاری مراسم بزرگداشت از ماه‌ها قبل تدارک دیده شد و در روز 31 خرداد هزاران نفر با حضور در مراسم بزرگداشت روز جهانی یوگا در فضای باز و در میدان‌های اصلی شهر به‌صورت دسته‌جمعی به انجام تمرینات یوگا پرداختند.
در اینجا تصاویری از این تمرینات را مشاهده می‌کنید.

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

توصیه هایی برای افراد مبتدی در یوگا

مسلما درباره فواید بیشمار ورزش یوگا برای جسم و روح زیاد شنیده اید و علاقمندید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *