جمعه , آوریل 19 2024

ده روش به جهت احترام گذاردن به الهۀ درونی

ده روش به جهت احترام گذاردن به الهۀ درونی خود
نوشتۀ: سیما خارال 
برگردان: ندا اسدی
 
در جهان یانگ محور ما که در آن عمل و دستاورد مورد تحسین قرار می گیرد، نادیده رفتن یین که جنبۀ ملایمتر ماست که ترجیح می دهد باشد تا اینکه وارد عمل شود، آسان است. برای ما زنان برقراری مرتبط با انرژی زنانۀ خود به جهت حفظ سلامت هورمونی و شادی کلی ما ضروری است. سنت های الهۀ باستان عطایای بسیار زن بودن را درک کرده و مورد ستایش قرار می دهند و پذیرش این امر در زمان حاضر می تواند احتیاجات الهۀ مدرن ما را نیز متعادل سازد.
اگر شما آمادۀ شعله ور سازی جادوی زنانۀ خود هستید، در زیر ده روش برای شروع آورده شده است:

1-از فرصت بودنِ خود حفاظت کنید.
زمانی که لازم است را صرف کنید تا با خودِ درونیتان دوباره ارتباط برقرار کنید. حال ممکن است در مدیتیشن صبحگاهیتان باشد یا در چرت عصرگاهی یا تماشای غروب آفتاب، این زمان را همانند دیگر قرار ملاقاتهایتان انگاشته و آن را برای شستن لباسها یا انجام کار بیشتر کنسل نکنید.

2-پذیرا باشید.
پذیرش، اساس انرژی زنانه است و ما را قادر می سازد تا آزادانه زندگی کنیم بجای اینکه مستاصل باشیم. دفعۀ بعدی ه کسی از شما تعریف می کند یا شما را حمایت می کند، با مهربانی تشکر کنید. از اینکه از خانواده، دوستان، کودکان، همکاران یا افراد متخصص کمک بگیرید، نترید. به یاد داشته باشید که هرچه بیشتر پذیرا باشید، بیشتر باید بدهید.

3-اطراف خود را با زیبایی ها پر کنید.
فضای شخصیِ خود را با بیرون ریختن اشیای اضافه و افزودن اشیایی که به روح و حواس شما جلا و شادی می دهد به معبد یک الهه تبدیل کنید. از گیاهان زیبا و گلهای تازه، پارچه های سبز رنگ، سازهای زنگی، صدف های دریایی، گریستال و یا دیگر عطایای مادر زمین استفاده نمایید. دیوارهای خود را با تصاویری که به شما انرژی و نشاط می بخشد و الهام بخش ات، بیارایید. هر بخش از خانۀ خود را مناسب الهه ای که شما هستید، نمایید.

4—رویاهای خود را تقویت کنید.
درست همانطور که ما از کودکان مراقبت و حمایت می کنیم، الهه نیز به تمایلات ما نزدیک می شود تا آنها را تقویت نماید وقتی که آنها هنوز ایده و رویاپردازی هستند. وقتی ما زمانی را برای سکوت به جهت ارتباط با راهنما و دید درونیمان اختصاص می دهیم، ما با لذت و اعتماد وارد عمل شده ایم. در حین انجام این عمل، ما رویاهایمان را به روشی الهی و در زمان مناسب الهی محقق می سازیم.

5-سرعت خود را کم کرده و لذت ببرید.
چندکار را بطور همزان انجام دادن، شیوۀ زندگیِ یک الهه نیت بخصوص وقتی به لذت بردن از لذت های سادۀ زندگی می رسیم. در عوض، بطور کامل در لحظه حاضر بوده و تمام حواس خود را برای لذت بردن از شادی های روزانه درگیر سازید. رایحۀ قهوۀ صبحگاهی خود را نفس بکشید و به آرامی آن را بنوشید. اجازه دهید یک تکه شکلات در دهان شما ذوب شود. آرام قدم زده و از مناظر لذت ببرید.

6-به بدن خود عشق بورزید.
الهۀ زیبایی، سینه های کوچک، شکمی صاف و باسنی گرد داشت. خاهرزادۀ او لاغر و باریک بود. آیا فکر می کنید آنها بخاطر شکل ظاهریشان شرمگین بودند؟ نه. آنها صاحب آن بدنهای الهی بودند و عاشق آن بوند. بدن خود را همچون شاهراهِی زیبا و مقدس برای روح به آغوش کشیده و با عشق محبتی که شایستۀ آن است با او رفتار کنید. 

7-با قلبِ خود زندگی کنید.
ادامه مقاله را می توانید در مجله شماره 83 مطالعه کنید

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

بهترین حرکت یوگا برای خانم‌های شاغل

حرکت پلاین حرکت یوگا به کشیدگی جلوی بدن و تقویت عضلات  کمک می‌کند.به پشت دراز بکشید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *