سه‌شنبه , آوریل 23 2024

برگرفته از کتاب «پادرمانی»

نویسنده: آن گاد / برگردان: منیره دشتی

پا یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. پاها در تمام طول روز وزن ما را تحمل می‌کنند، ما را به این طرف و آن‌طرف می‌برند و به نوعی قلب دوم ما محسوب می‌شوند، اما با وجود نقش ارزشمندی که برای ما ایفا می‌کنند، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

خیلی‌ها اعتقاد دارند حرکات خاص بدن و حالت چشم‌ها می‌توانند ویژگی‌های شخصیتی و حالات روحی فرد را به هنگام دروغ گفتن، خیانت کردن و … فاش کنند. اما کمتر کسی می‌داند که پاهای انسان نیز پیام‌های رمز آلودی در مورد شخصیت، تمایلات و افکار او نشان می‌دهد. به عنوان مثال میخچه، پینه،انگشت چکشی تنها یک بیماری نیستند و می‌توانند نشان دهندۀ مشکلات روحی روانی ما باشند.

بله، مشکلاتی مانند پینۀ پا حالات روحی انسان ارتباطی دارند و می‌توان با شناخت جنبۀ نمادین این گونه مشکلات، به ابعادی از شخصیت انسان که همیشه برایش ناشناخته مانده است، پی برد. از این طریق نه تنها به درمان فرد کمک می‌شود، بلکه شخص در مورد خود نیز به شناخت‌هایی می‌رسد که دریچه ای به سوی رشد و کمال به روی او می‌گشاید.

 با پیدا کردن اطلاعات در این زمینه، یک سفر اکتشافی جذاب را آغاز می‌کنید و متوجه می‌شوید که پاهای شما دربارۀ شخصیت و حالات روحی‌تان چه می‌گویند؟ شکل پا و انگشتان، حالت، رنگ پا و ناخن‌ها و همچنین تفاوت میان پای راست و چپ همگی حاوی پیام‌هایی هستند.

در علم ایمونولوژی روانی نیز پزشکی مدرن پی برده است که میان وضعیت احساسی یک بیمار با وضعیت سلامتی او ارتباطی وجود دارد. هر چیزی که در یک سطح روی دهد در سطوح دیگر نیز انعکاس مییابد و از این دیدگاه میتوانیم بگوییم که کف پاهای ما، منعکس کنندۀ روان ما هستندبه عنوان مثال کسی که مبتلا به آرتریت یا التهاب مفصل است، دارای شخصیتی انعطافناپذیراست که به راحتی تغییرات را نمیپذیرد. او همیشه حق به جانب بوده و نیاز به تایید دیگران دارد. گرم و داغ بودن پا نشان دهندۀ یک خشم فروخورده و ناتوانی در رها کردن خشم و حرکت رو به جلو است. بونیون یا همان بیرون‌دگی استخوان کنار شست پا، نشان دهندۀ کمالگرایی فرد است و کسی که از این بیماری رنج میبرد، در بعد روانی خواهان ستایش شدن و مورد تقدیر قرار گرفتن است. ورم کردن نشان دهندۀ انباشته شدن انبوهی از احساسات است.

 

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

توصیه هایی برای افراد مبتدی در یوگا

مسلما درباره فواید بیشمار ورزش یوگا برای جسم و روح زیاد شنیده اید و علاقمندید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *