پنج‌شنبه , مارس 28 2024

برای سم‌زدایی زمستانی آماده شوید

برای سم‌زدایی زمستانی آماده شوید

نویسنده: دکتر بیندی Dr. Bindiya 
برگردان: واحد ترجمه
آغاز فصل زمستان است. با تغییر فصل‌ها بهتر است انتخاب‌های سالم‌تری را در برنامۀ روزانۀ خود بگنجانیم.

 

حمام بانمک اپسوم، راهی عالی برای سم‌زدایی و رهایی از ناخالصی‌ها، سموم و فلزهایی است که در بدن شما تجمع پیداکرده است.

1-حمام بگیرید.


با سرد شدن شب‌ها، حمام آب گرم گرفتن یکی از کارهای موردعلاقۀ من است. این کار بسیار آرامش‌بخش بوده و انجام آن ساده است، در ضمن بدون نیاز به تلاش بسیار بدن شما سم‌زدایی می‌گردد. یک فنجان نمک اپسوم را به آب گرم وان بیفزایید. این کار در از بین بردن هرگونه دردی که در بدن خود احساس می‌کنید، بسیار مؤثر است. این نمک، فلزات و سموم بدن را خارج می‌کند. این کار را سه بار در هفته و هر بار به مدت بیست دقیقه انجام دهید. اگر فکر می‌کنید که این زمان زیادی است، می‌توانید از پاشویۀ محلول آب‌نمک در مقابل تلویزیون استفاده کنید. برای افزودن به مزایای آن می‌توانید ده قطره اسانس اسطوخودوس و نعناع برای تسکین درد ماهیچه‌ها و عصارۀ اکالیپتوس در هنگام سرماخوردگی به محلول آب و نمک اپسوم بیفزایید.
 
برس زدن زبان، نه‌تنها برای بهداشت دهان و دندان مفید است؛ بلکه ارگان‌های مختلف بدن شما را نیز روزانه تنظیم می‌نماید.

2-زبان خود را برس بزنید.
هندی‌ها این تکنیک آیورودایی را قرن‌هاست که انجام می‌دهند‌، زیرا این عمل ارگان‌های بدن را تنظیم می‌کند. برس زدن دهان، نه‌تنها برای حفظ بهداشت دهان و دندان مفید است، بلکه میکروب‌ها، بوی بددهان و باکتری‌ها و سمومی که در بدن جمع شده را نیز از بین می‌برد. نظریه‌ای وجود دارد که می‌گوید تمام ارگان‌های بدن، جای خاصی بر روی زبان‌دارند.
پزشکان طب سنتی چینی و آیورودایی می‌توانند به زبان شما نگاه کنند و متوجۀ بیماری‌های شما بشوند. شما باید زبان خود را روزی یک‌بار صبح‌ها ناشتا پس از مسواک زدن به دندان‌هایتان برس بزنید. نیازی به تکرار این عمل در شب نیست. نیازی به اعمال فشار بیش‌ازاندازه نیز نمی‌باشد، هیچ‌گونه خونریزی و زخمی در اثر استفاده از برس زبان نباید ایجاد شود. شما از میزان سمومی که هرروزه از بدن شما با این برس زدن دفع می‌شود، متعجب خواهید شد.

3-پوست خود را برس بزنید.
برس زدن پوست بدن راه فوق‌العاده‌ای برای بهبود عملکرد سیستم لنفاوی، کمک به گردش خون و از بین رفتن ناخالصی‌های بدن است. این کار را بهتر است صبح‌ها قبل از دوش گرفتن انجام دهید. برس زدن به پوست، ‌یک لایه‌بردار طبیعی عالی بوده، سلولیت را از بین برده، منافذ پوست را بازکرده، سیستم عصبی شما را جوان می‌کند. این کار شروع خوبی برای صبح شما و بسیار انرژی‌زا است.
 
نوشیدن محلول آب گرم و لیموترش، راه بسیار بی‌نظیری برای شروع روز شما است. این نوشیدنی، تورم را کاهش داده، هضم را آسان و پوست شما را شفاف می‌نماید.

4-مقداری مخلوط آب و لیموترش بنوشید.
نوشیدن آب لیموترش و آب، راه بی‌نظیر دیگری برای شروع روزتان است. مقداری لیموی تازه را در آب گرم ریخته و ناشتا میل کنید، این کار تورم شما را کاسته، سموم بدن را از بین می‌برد، پوست شما را شفاف کرده و سیستم هاضمۀ شما را تقویت می‌نماید. این‌یک سنت آیورودایی دیگری است که من سال‌هاست، انجام می‌دهم.

5- 12 تا 14 ساعت روزه‌بگیرید.
تنظیم سیستم هاضمه، همیشه کار خوبی است. یک‌راه برای نیل به این منظور، امتناع از خوردن غذا به مدت 13 ساعت، یک‌بار در هفته است. در حالت ایده‌آل شب ساعت شش، شام سبکی میل کرده و تا ساعت 7 تا 8 صبح هیچ‌چیزی میل نکنید. در آیورودا، روزه گرفتن چیزی است که بدان بسیار توصیه‌شده است. این روزه می‌تواند یک روز بدون گوشت باشد یا فقط مصرف میوه در طی روز باشد. هدف این است که زیاده خوری نکرده و به دستگاه هاضمۀ خود استراحت بدهید.

6-چای سبز بنوشید.
مصرف مایعات برای حفظ سلامتی و رفع سموم از بدن بسیار مفید است و چای سبز نیز یکی از فوق‌العاده‌ترین مایعات به شمار می‌رود. این نوشیدنی نه‌تنها برای کاهش وزن مفید است؛ بلکه سرشار از آنتی‌اکسیدان می‌باشد. تحقیقات جدید نشان داده که نوشیدن چای سبز می‌تواند کبد را از ابتلا به بیماری‌های مختلف ازجمله کبد چرب محافظت کند.

این اصول را گهگاه امتحان کرده و ببینید که این تغییرات کوچک چه تأثیر شگرفی بر روی سلامتی شما دارند.

برگرفته از:
http://drbindiyamd.com/2015/09/get-ready-to-fall-into-winter-detox/

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

حرکت یوگا مناسب برای دوندگان

مطمئنا یوگا از بین برنده‌ی استرس است. اما مزایای فوق‌العاده‌ای هم برای دوندگان دارد مثل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *