سه‌شنبه , آوریل 16 2024

با یوگا قلب خودرا نجات دهید

یوگا، فعالیت فیزیکی را ترویج می‌دهد

عدم فعالیت فیزیکی، یک عامل خطر قابل توجه در ایجاد بیماری قلبی است. بیماری قلبی هم که مهم‌ترین عامل مرگ و میر این روزهاست. اما معکوس کردنش، ممکن است. تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که یوگا انجام می‌دهند، به احتمال بیشتری فعال شده و به یک روال تناسب اندام پایبند هستند، که می‌تواند از قلب محافظت کند.

یک مطالعه که در سال ۲۰۱۲ در درمان‌های جایگزین در سلامت و پزشکی منتشر شد، دریافت شرکت کنندگانی که قبلا غیر فعال بودند و دو بار در هفته، در یک کلاس یوگای ده هفته‌ای شرکت کردند، بیشتر احتمال داشت که از نظر فیزیکی فعال بمانند. انجمن قلب آمریکا، حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط در حداقل ۵ روز در هفته برای سلامت کلی قلب، و فعالیت‌های عضله ساز با شدت متوسط تا بالا را حداقل ۲ روز در هفته برای مزایای سلامت اضافی، توصیه می‌کند.

یوگا به شما کمک می‌کند استرس را کنترل کنید

در حالیکه محققان دقیقا تعیین نکرده اند که استرس، چگونه در بیماری قلبی نقش دارد، اما استرس قطعا می‌تواند منجر به افزایش در رفتارها و سایر عواملی شود که خطر ابتلا به بیماری قلبی را بالا می‌برند. این‌ها عبارتند از سیگار کشیدن، عدم فعالیت بدنی، پرخوری، و فشار خون بالا. یوگا همچنین می‌تواند نقش قابل توجهی در کاهش استرس و مسائل مربوطه ایفا کند.

یک مطالعه کانادایی، مقداری بهبودی در امتیازات اضطراب، افسردگی و کیفیت زندگی در خانم‌هایی نشان داد که در انتظار یک روند پزشکی استرس زا بعد از یک برنامه یوگای ۶ هفته‌ای بودند. دکتر جوئل کان، متخصص قلب، می‌گوید: اکثر تکنیک‌های رهایی از استرس، شامل مقداری توجه به نفس کشیدن هستند. یکی از کانون‌های توجه اساسی در تمام سبک‌های یوگا، آگاهی از تنفس است. بنابراین، توجه صریح یا ضمنی به کاهش استرس، تقریبا در تمام کلاس‌های یوگا، طبیعی می‌باشد.

یوگا می‌تواند فشار خون شما را کاهش دهد

با توجه به یک بررسی روی مطالعات مختلف که در ژورنال فشار خون در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، شما می‌توانید در مدیریت فشار خون بالا نقش داشته باشید. در مقایسه با افرادی که ورزش نکردند، آنهایی که حداقل بمدت ۸ هفته در یک روال یوگا شرکت کردند، شاهد یک کاهش جزئی در فشار خونشان بودند. دکتر رابرت اوستفلد، بنیانگذار و مدیر برنامه سلامت قلبی در مرکز پزشکی مونته فیور و استادیار پزشکی بالینی در کالج پزشکی آلبرت آینشتاین، که هر دو در نیویورک قرار دارند، می‌گوید: من گمان می‌کنم که فایده یوگا در اینجا، ترکیبی از بهبود آمادگی جسمانی و کاهش استرس است.

 

یوگا ممکن است یک ضربان قلب نامنظم را بهبود دهد

فیبریلاسیون دهلیزی یا آفیب، یک ریتم قلب غیر عادی است که توسط ضربان قلب سریع و نامنظم مشخص می‌شود، که می‌تواند به سکته مغزی و سایر عوارض منجر شود. با توجه به یک مطالعه کوچک روی ۴۹ شرکت کننده که در مارس ۲۰۱۳ در مجله کالج متخصصان قلب آمریکا منتشر شد، تمرین کردن یوگا با کاهش دفعات مواجهه با آریتمی توسط بیمارانی که فیبریلاسیون دهلیزی دارند (به نصف تعدادی که قبل از آزمایش داشتند) مرتبط بود. مربیان یوگا نیز بعد از جلسات یوگا، ضربان قلب و فشار خون پایین تری داشتند. هر چند به تحقیق بیشتری برای تایید این ارتباط نیاز است، اما دکتر اوستفلد می‌گوید: ممکن است یوگا، مقداری پتانسیل برای کمک به درمان افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی (بمنظور کاهش دفعات مواجهه با آریتمی) داشته باشد.

 

باز نشر :آکادمی ایران یوگا

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

تاثیر ورزش یوگا در درمان افسردگی

یک مطالعه جدید تاثیر مثبت یوگا بر افسردگی را نشان داده است. محققان میگویند انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *