سه‌شنبه , آوریل 23 2024

آنچه که باید بدانید

  
 
 

آنچه که باید بدانید

آنچه که باید بدانید


– آرزوهایت را کم کن ,تحقق خواسته هایت را به عهده خالقت بگذار,بدان که او آنچه را که شایسته توست به تو هدیه می دهد نه آنچه را که آرزو داری, چرا که گاهی آرزوهای تو کوچک است و شایستگی های تو بسیار.
– تولد و مرگ اجتناب ناپذیرند , هر کسی متولد می شود در لحظه تولد محکوم به مرگ می گردد و روزی باید جهان را ترک کند.قدر لحظه ها را بدان و فاصله این دو را زندگی کن.
– ببخش,ببخش و باز هم ببخش و فراموش کن ,نه فقط برای اینکه آنها لایق بخشش اند بلکه به خاطر اینکه تو لایق ارامش هستی.
– می دانی خوشبختی چیست؟ خوشبختی زرق و برق دنیای مادی نیست , خوشبختی یعنی منتظر شادی های بزرگ نماندن ,خوشبختی یعنی لذت بردن از تمام چیزهای کوچک.به دوران کودکیت فکر کن که با پیروی از این سه اصل دوران کودکی ,جهان هستی به کامت بود: شادکامی بی دلیل , دوست داشتن بی دریغ وکنجکاوی بی انتها.
– تو برای کامل شدن به این دنیا پا نهاده ای , باید اثری از خود بر جای بگذاری ,برای این اثرگذاری تلاش کن , به پیش برو , آگاهیت را بالا ببر , نورانی شو ,بتاب مثل خورشید , که اگر به این درجه رسیدی و بخواهی نتابی , نتوانی .
– لحظه ها زیبا هستند , این تویی که باید پذیرا باشی و آماده تسلیم ,تمام لحظه ها سرشار از نعمت اند ,این تویی که باید توانایی دیدن داشته باشی , تمام لحظه ها با نیایش همراهند , اگر همه لحظه های زندگیت را با عمیق شدن در آن نظاره کنی آنگاه دنیا به کامت خواهد بود.
– این را بدان تو با وظیفه ای خاص به این دنیا آمده ای و باید کاری را به پایان ببری.بدان که آمدنت تصادفی نیست , آمدنت مقصودی به دنبال دارد ,هدفی فرا روی توست , کل را اراده بر این است تا کاری با دستان تو انجام پذیرد.همواره او را طلب کن و به دستوراتش عمل نما , آرامش از آن تو خواهد بود.
– قدر بودنت را بدان چرا که فرصتی مغتنم یافته ای تا ببالی , ببینی , بدانی , بفهمی و باشی.
– در هر دم ,زندگی به درونت راه می یابد و در هر بازدم تو به زندگی راه می یابی , می خوری و درختان از راه میوه هایشان در تو راه می یابند و سپس روزی خواهی مرد, در دل خاک جای می گیری و درختان شیره جانت را می مکند و تو به میوه تبدیل می شوی , فرزندانت بار دیگر تو را می خورند , تو نیز همان اجدادی را می خورده ای که میان میوه درختان جان تازه ای یافته بودند.
– زندگی یگانه است و همچنان در حرکت به تو وارد می شود و از تو می گذرد به عبارتی دیگر در تو حلول می یابد و سپس تو را ترک می کند , نه تو وجود نداری ع تنها زندگی است که در آمد و شد است.نه این تو نیستی که هستی , تنها زندگی است که در اشکال بی شمار رخ می نماید. آنگاه که از این حقیقت آگاه شدی همین جا و اکنون زندگی کن.زندگی در لحظه امید بخش و آرامش دهنده است , بگذار در این زمان کوتاه حیات زندگی در تو بهترین باشد.
– هر لحظه را به گونه ای زندگی کن که گویی واپسین لحظه است , کسی چه می داند شاید آخرین لحظه باشد.مرگ زمانی برایت زیباست که زیبا زندگی کرده باشی , از زندگی نهراسیده باشی.شهامت زندگی کردن را داشته ای و عشق ورزیده ای , دست افشانده ای و زندگی را جشن گرفته ای.
– هر لحظه با گذشته وداع کن , هر لحظه خود را از گذشته پاک کن , در دنیای شناخته بمیر تا به دنیای ناشناخته راه یابی.با مردن و لحظه به لحظه تولد یافتن ,زندگی را زندگی کن ومرگ را نیز هم.
– آنگاه که عشق می ورزی خدا در هر سو حاضر است و آن زمان که نفرت وجودت را تسلیم خود ساخته , ابلیس در هر سوحاکم است ,به تو بستگی دارد که کدام را انتخاب کنی , عشق یا نفرت.

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

نرمش در محل کار

پشت میز نشینی به مدت طولانی عوارضی را بر مفاصل و ستون فقرات دارد از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *