سه‌شنبه , مارس 19 2024

آنچه دربارۀ درمان طبیعی سرماخوردگی

بخش سلامت
آنچه دربارۀ درمان طبیعی سرماخوردگی باید بدانید

نویسنده: ماریان ویت Marianne wait
برگردان: واحد ترجمه

یافتن راه درمان سرماخوردگی آن‌چنان ساده نیست. متخصصان بر این باورند که دلیل این امر، این است که سرماخوردگی به علت 200 نوع ویروس مختلف ایجاد می‌شود.
هیچ راه مطمئن و صددرصدی برای درمان سرماخوردگی وجود ندارد، برخی راه‌ها بهتر از دیگر روش‌ها به درمان این بیماری کمک می‌کنند.

1-قرص جوشان روی (زینک)
تا آنجایی که شواهد نشان داده است، استفاده از مکمل‌های زینک به کوتاه شدن دورۀ سرماخوردگی کمک می‌کند. قرص جوشان و یا شربت روی (زینک) چرخۀ این بیماری را بسیار کوتاه می‌کند، البته اگر این قرص را در بیست‌وچهار ساعت آغازین این بیماری مصرف کنید. کارشناسان بر این باورند که روی را بیشتر از پنج روز نباید مصرف کرد. استفادۀ بیش‌ازاندازۀ روی برای معدۀ شما مشکلاتی ایجاد کرده و دردهان شما ایجاد طعم می‌نماید.
2- شستشوی بینی
مطالعات نشان داده‌اند که شستشوی بینی با ابزاری همچون قوری نتی علائم سرماخوردگی را کاهش می‌دهند.
بهترین راه برای شستشوی کامل بینی و از بین بردن باکتری‌ها، گردوغبار و مخاط استفاده از قوری نتی و محلول رقیق آب‌نمک است. در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا به‌منظور مرطوب ساختن حفرۀ بینی استفاده از قوری نتی چندین بار در هفته توصیه می‌شود.
3-زنجبیل داغ و چای لیمو
چای لیمو و زنجبیل، گلوی شما را آرام ساخته و باعث ایجاد احساس بهتری در شما می‌گردد.
4-ویتامین سی
ویتامین سی علائم سرماخوردگی را کاهش می‌دهد، اما در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. مصرف بیش‌ازاندازۀ ویتامین سی موجب پیدایش سنگ کلیه می‌گردد.
5-سوپ 
سوپ برای بدن مفید است. مصرف مایعات داغ، اخلاط بینی را از بین برده و تنفس را آسان می‌کند. سوپ غلیظ تأثیری به‌مراتب بهتر از مایعات گرم دارد.
برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی دست‌های خود را به‌خوبی بشویید. ورزش مرتب، مدیتیشن و روابط مثبت نیز در حفظ سلامت فرد مفید هستند. در دوران سرماخوردگی برای حفظ سلامت دیگران از ماسک استفاده نمایید.
6-روغن نارگیل
روغن نارگیل حاوی اسید لوریک بالایی است و پوشش لیپیدی اطراف باکتری‌ها را در خود حل می‌کند و آن‌ها را بیشتر در مرض حملۀ سیستم ایمنی بدن قرار می‌دهد. اگر بیمار هستید، 5 تا 6 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به غذاهای خود یا به چای گرم خود بیفزایید. روغن نارگیل خواص درمانی بسیاری دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌نماید.

7- نوشیدن سرکۀ سیب
ادامه مقاله را می توانید در مجله شماره 87 مطالعه نمایید

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

یوگا و پیشگیری از آلزایمر

برخی مطالعات نشان می دهند که یوگا اثرات مثبتی بر یادگیری و حافظه، کند شدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *