۴ نکته اصلی در یوگا

نکات مورد توجه درمورد حرکات یوگا:

۱-    درلحظاتی که بریک قسمت ازبدن کشش وارد می نمایید تا اینکه به حرکت دلخواه برسید می باید به سایر قسمت های بدن خود نیز توجه داشته و اخطار نمایید.بطور مثال درموقعی که مشغول انجام یک بالانس به روی سر هستید یک اخطار آگاهی دهنده برای دستهای خودبفرستید و بگویید من دارم به پاهایم کشش میدهم.هم چنین به گردن خود اخطاردهید که مواظب خودش باشد .

۲-    یک شخص عصبی ، بی قرار و ناآرام است و نمیتواند دریک حالت ثابت برای مدتی باقی بماند .اشخاص عادی ومعمولی نیز اغلب وضع بدن خودراتغییر میدهند و گاهی احساس خستگی می نمایند. دلیل این خستگی چیست ؟ این خستگی عضلات است که ممکن است یک عکس العمل برونی و ظاهری و یا عکس العمل درونی و مخفی داشته باشد.وقتی دستهایمان رابالا می آوریم تمام عضلات دست حرکت می کنند و مقداری انرژی متمرکز دردستها مصرف می گرددولی کاملا تخلیه نمی شود ولی در حالت عصبانیت وقتی که دستهایمان را بالا می آوریم اندیشه وفکر توسط عصبانیت ،انرژی درون دستها را کاملا خالی می نماید و عضلات دست در رنج وناراحتی قرارگرفته و حالت بیماری به خود می گیرند وبدین جهت است که ضمن انجام حرکات یوگا باید همه چیزرافراموش کرد ودرکمال آرامش به انجام حرکات پرداخت.

۳-    تجزیه و تحلیل حرکات یوگا جزئی از یوگا محسوب میگردد.درضمن تمرین اگر جسمتان دچاردرد شد به آن حرف بزنید به خود بگویید چه کاری انجام دهم تااین دردها ازبین بروند؟چرا من احساس چنین فشاری میکنم؟ شما باید به پیام هایی که ازرشته های عصبی ،تارها و پوست بدن خود درحین انجام حرکات میرسد توجه کنید و آن را تجزیه و تحلیل کنید که بدین وسیله با جسم و ذهن خود آشتی نموده واز به سوی جاده سلامتی گام بردارید.

۴-    ریلکس در خاتمه حرکات میباشد.

 شاوآسانا یا حرکت جسد برای تسکین دادن به عضلات و رشته های عصبی بسیارمفید است.

باز نشر : ایران یوگا

 

https://www.iranyoga.ir/

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

بهترین حرکت یوگا برای خانم‌های شاغل

حرکت پلاین حرکت یوگا به کشیدگی جلوی بدن و تقویت عضلات  کمک می‌کند.به پشت دراز بکشید، …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x