۳مورد از فواید بارز یوگا

یوگا میتواند به حالت ایستادن کمک کند                              

با افزایش انعطاف پذیری و قدرت، طرز ایستادن نیز بهتر می شود. اغلب حالت های ایستاده و نشسته قدرت ماهیچه را افزایش می دهند. این بدان دلیل است که شما برای پشتیبانی و حفظ هر حالت به ماهیچه های شکمی عمقی وابسته هستید. با ماهیچه ای قویتر  بهتر می توانید صاف نشسته و یا بایستید. از فوائد دیگر یوگا افزایش هوشیاری بدن است.

این هشیاری به شما کمک می کند که هنگام افتادن یا تلوتلو خوردن بسرعت حالت خود را حفظ کنید.                       

فوائد یوگا برای تنفس                                 

 بدلیل تنفس های همراه با آگاهی که در یوگا انجام می شوند، اغلب ظرفیت شش ها افزایش می یابد. نتیجه این عمل بهبود عملکرد ورزشی و میزان تحمل است. اما یوگا مانند دویدن و دوچرخه سواری بر روی تناسب اندام هوازی تمرکز ندارد. شرکت در یک کلاس یوگای قدرتی شدید که در آن تنفس شدید در اتاقی گرم انجام می شود نیز می تواند به طور هوازی مفید باشد.                                        

بیشتر اشکال یوگا بر روی عمق و طول نفس شما تاکید دارند. این مورد باعث تحریک پاسخ آرام سازی  می شود–  برخلاف آدرنالینی که در زمان مبارزه و پرواز بدلیل پاسخ استرسی وارد می شود.                             

یوگا به معنی استرس کمتر و آرامش بیشتر است.                       

حتی تازه کار ها نیز کاهش تنش  و آرامش بیشتر را پس از اولین جلسه کلاس، احساس می کنند. برخی سبک های یوگا روشهای تمدد اعصاب خاصی را دارند که صدای ذهنی  مداومی که زمینه استرس است را ساکت می کند. دیگر سبک های یوگا جهت تمرکز ذهن بر روی تنفس هستند. هنگامی که این اتفاق می افتد ، ذهن آرامش می یابد.                                       

 در میان فوائد ضد استرس یوگا، میزان پاسخ بیو شیمیایی است. برای مثال در پاسخ به استرس میزان هورمون های کاته کلومینها که توسط غدد فوق کلیوی تولید می شوند، کاهش می یابد.  کاهش سطوح هورمونی – دوپامین، نورو اپی نفرین و اپی نفرین – باعث ایجاد احساس آرامش می شود. برخی مطالعات به هورمونی بنام اکسی توکسین اشاره دارند. این هورمون که به اصطلاح هورمون اعتماد  و  وابستگی  نیز نامیده می شود ، مربوط به احساس آرامش و وابسته بودن به دیگران است.       

باز نشر : آکادمی ایران یوگا

   

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

یوگا برای افراد مبتلا به آسم

به گزارش مهر، آسم یک بیماری مزمن رایج است که در حدود ۳۰۰ ملیون نفر …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x