یوگا صورت

دکتر جولیا معتقد است که از آنجایی که بوتاکس و عمل های زیبایی همراه با خطراتی همراه است یوگای صورت در حال فراگیر شدن می باشد.
یوگای صورت با حفظ زیبایی و جوانی تان مثل زمانی که آرایش می کنید به شما اعتماد به نفس می دهد با این تفاوت که صورتتات طبیعی تر از زمانی که آرایش می کنید به نظر می رسد. البته بعضی هم در این زمینه تردید دارند شاید بهتر باشد خودتان امتحان کنید :

حالت جغد
انگشتها را به شکل حرف C انگلیسی در دوطرف چشم ها قرار دهید. سپس پیشانی را ریلکس کرده وچشم ها را کاملا باز کنید . سه بار این کار را به اندازه ۱۰ ثانیه انجام دهید .حرکت ” جغد “  یکی از مهمترین تمرینها به شمار می رود. در حالیکه “C” را با انگشتان در دو طرف چشم ایجاد می کنید باید کاملا با آرامش و چشمانی کاملا باز اینکار را انجام دهید.همچنین با این حرکت در زمانی که چشمها را به طرف بالا حرکت می دهید نباید پیشانی تان دچار چروک شود.

حالت V
با انگشتان خود دو نماد پیروزی ” V” در دو انتهای ابروها ایجاد کرده و چشمانتان را چپ کنید. به خودتان آرامش داده و این حرکت را برای ۶ بار تکرار کنید. برای ده ثانیه چشمانتان را با فشار بسته نگه داشته و سپس ریلکس کنید.

چرخش چشمها
انگشت حلقه را در انتهای ابروها قرار داده . و به آرامی از گوشه تا پایین چشم به همه جا ضربه بزنید عین همین حالت را در جهت مخالف یعنی از داخل به خارج انجام دهید. در نهایت با ملایمت چهار مرتبه ، زیر چشم را به سمت خارج از بینی بکشید

ماهی بادکنکی
لپها را باد کرده و تا جایی که ممکن است دهان را کوچک کنید. برای ۳۰ ثانیه به آرامی با دستها به لپها ضربه بزنید

حرکت زرافه  
در حالی که گردن را می کشید سر را به عقب خم کنید. سر را پایین آورده و دوبار دیگر این حرکت را تکرار کنید. سپس لب پایینی را به سمت جلو ببرید دستها را روی گردن گذاشته و چانه را بالا ببرید.گوشه های لب را به سمت پایین بکشید. این حالت را به اندازه ۴ نفس عمیق انجام دهید.

لپ همستر
یکی از لپها را باد کرده و لبها را غنچه کنید. هوا را به مدت ۳۰ ثانیه از یک لپ به لپ دیگر منتقل کنید .

حرکت فک
به آرامی در مسیر خط چانه ها سه بار پوست را به سمت گوش بکشید. انگشتها را در زیر خط چانه قرار داده و در مسیر خط چانه به گوش پوست را ۳ مرتبه بکشید.

بوسیدن آسمان  
سر را به سمت عقب کج کنید و ده مرتبه به سمت بالا ببوسید. ( واقعا صدا دار ببوسید ). ریلکس کنید و یک نفس عمیق کشیده و همراه با یک بوسه به روبرو نفس را خارج دهید. کمی صبر کرده و دو بار دیگر این کار را تکرار کنید.

آرامسازی  
به آهستگی با نوک انگشتان به تمامی نواحی صورت ضربه بزنید سپس به آرامی با کف دست صورت را بمالید تا گرم شود و سپس دست هارا روی چشمان بسته خود نگه دارید. یک نفس عمیق بکشید و کلیه عضلات صورت را شل کنید. یک نفس آخر برای پایان کار بکشید. یاد آوری می کنیم قبل از اینکه کارمان را آغاز کنیم ، درست است که شما از انگشتانتان به جای وزنه های باشگاه بدنسازی برای فشار دادن به صورت استفاده می کنیداما باید با ملایمت این کار را انجام داده مخصوصا برای ماهیچه های اطراف چشم که نازک تر و ظریف تر می باشند. گرچه بیشتر ۵۷ ماهیچه صورت و گردن کوچک می باشند و نیازی ندارند که بسیار کشیده شوند تا نتیجه را ببینید.

باز نشر : آکادمی ایران یوگا  

 

https://www.iranyoga.ir/

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

حرکت یوگا مناسب برای دوندگان

مطمئنا یوگا از بین برنده‌ی استرس است. اما مزایای فوق‌العاده‌ای هم برای دوندگان دارد مثل …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x