پنج‌شنبه , دسامبر 8 2022

یوگا به هشت دلیل بر بدن‌سازی ارجحیت دارد

نویسنده: هیدی کریستوفر
برگردان: ندا اسدی

 
یوگا هر آنچه را که بدن شما برای داشتن بهترین عملکرد بدان نیازمند است، برآورده می‌سازد. در این مقاله بر آنیم تا با شما برخی از دلایل برتری یوگا به تمامی ورزش‌ها را بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

1-یوگا تأثیرگذار است.

چه لزومی دارد وقت زیادی را در باشگاه‌های ورزشی تلف کنیم و بر روی هر بخش از بدن به‌صورت مجزا و جداگانه کار کنیم، وقتی می‌توانیم تمام اجزا جسم و ذهن را به‌صورت هماهنگ با هم مرتبط سازیم. برای ساختن بازوهایی قوی به بلند کردن وزنه نیازی نداریم، زیرا بازوهای ما با یوگا آن‌قدر قوی هست که تمام بدن خود را با دست‌هایمان بالا می‌بریم. اساساً هر حرکتی که در یوگا انجام می‌دهیم، میان تنۀ ما را درگیر می‌کند تا به بدنمان ثبات ببخشد. در حرکات معکوس مختلف و تعادلی‌های با دست، یوگا به ما این فرصت را می‌دهد تا ضربان قلبمان را بالا ببریم، ماهیچه‌هایمان را تقویت کنیم و به آن‌ها کشش لازم را بدهیم. حال بگویید چه کسی می‌تواند به کارایی و اثربخشی یوگا شک کند؟

 

2-یوگا را به‌عنوان ورزش کاردیو نیز می‌توان در نظر گرفت.

تمام آنچه باید انجام دهید، انجام چند حرکت سلام بر خورشید یا توالی با سرعت مناسب و یکنواخت و هماهنگ کردن تنفس با حرکاتتان است.

 

3-یوگا ورزش رقابتی‌ نیست.

شکی نیست انجام تمرینات یوگا بر بدنسازی اولویت دارد چرا که فرد را از حس برتری جویی رها می سازد. آیا در زندگی روزانه و حرفه‌ای خود به‌اندازۀ کافی رقابت نداریم؟ درحالی‌که خیلی‌ها در کلاس‌های اسپینینگ یا بر روی تردمیل در حال رقابت با فرد کناری خود هستند، در یوگا اصلاً مهم نیست که دیگران مشغول به انجام چه‌کاری هستند. هیچ مقایسه یا رقابتی در یوگا نیست و فقط خود شما هستید.

 

4- یوگا هزینه‌ای در بر ندارد.

در حقیقت، یوگا هیچ هزینه‌ای برای شما در بر ندارد. تمام آن چیزی که بدان نیازمندید، خود شما هستید. می‌توانید هر لباسی که به شما اجازۀ آزادانه حرکت کردن می‌دهد، بپوشید. حتی نیازی به زیرانداز یوگا ندارید، چمن یا فرش زیر پایتان نیز برای شما کافی است. دی‌وی‌دی‌ها و فیلم‌های آموزشی رایگان بسیاری در اینترنت برای آموزش یوگا وجود دارد.

 

5-هرجایی می‌توانید یوگا انجام دهید.

بدون هیچ ابزار و تجهیزاتی، در خانه یا محل کار یا جاده یا حتی در خیابان، هر کجا که مایل باشید، می‌توانید چند وضعیت یوگا را انجام دهید.

 

6-یوگا کمک می‌کند وزن خود را کاهش دهید.

تمرین یوگا، ذهن شما را تغییر می‌دهد. روش و سبک زندگی، بدن و تغذیۀ شما را دگرگون می‌کند. یوگا به شما نشان می‌دهد که چگونه از بدن خود به خاطر تمام خدمات شگرفی که برایتان انجام می‌دهد، قدردانی کنید و شما را به سمتی هدایت می‌کند که بخواهید آن را با بهترین سوخت تغذیه نمایید، نه هله‌هوله و غذاهای کنسروی. یوگا ذهن شما را نسبت به جسمتان تغییر می‌دهد و تغذیۀ شما ابزار بسیار مؤثری در جهت کاهش وزنتان خواهد شد، نه سوزاندن میزان کمی کالری با کلاس‌های کیک بوکسینگ و بعد هم خوردن همان میزان کالری و حتی بیشتر، بدون ذره‌ای تفکر و آگاهی.

 

7-یوگا تنوع دارد.

یوگا هرروز می‌تواند متفاوت باشد، اگر شما مایل به تنوع بخشیدن به آن هستید. به دنبال چالش هستید؟ تعدادی حرکات تعادلی روی دست و معکوس در تمرین خود بگنجانید. اگر به دنبال تمرکز هستید، چند حرکت تعادلی به‌صورت متناوب بر روی یک‌پا انجام دهید. به دنبال ریلکسیشن هستید، وضعیت کبوتر و یا تعدادی وضعیت خم به جلو در حالت نشسته و خم به عقب‌های تجدیدکننده انجام دهید.

 

8-یوگا هیچ آسیب و صدمه‌ای به شما نمی‌رساند.

در یوگا، شما می‌آموزید که جسم و ذهنتان را با یکدیگر هماهنگ سازید. همین امر به شما این فرصت را می‌دهد که به‌آرامی حرکت کرده و به احساس بدن خود در تمامی لحظات توجه نمایید. شما حرکتی را انجام می‌دهید که احساس خوبی به شما می‌دهد و هرگز بدنتان را در وضعیتی که نمی‌خواهد، قرار نمی‌دهید. نتیجه‌اش شما هستید که بدون هرگونه آسیب‌دیدگی بوده و بسیار سلامت و قوی هستید.

 

برگرفته از:
http://www.shape.com/blogs/working-it-out/8-reasons-yoga-beats-gym

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

توصیه هایی برای افراد مبتدی در یوگا

مسلما درباره فواید بیشمار ورزش یوگا برای جسم و روح زیاد شنیده اید و علاقمندید …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x