پنج‌شنبه , دسامبر 8 2022

یوگا برای کاهش استرس

آخرین باری که استرس داشتید، چه زمانی بود؟ یک ساعت، چند روز و یا چند هفته پیش؟ این روزها در زندگی با انبوهی از عوامل استرس زا مواجه می‌شویم. عبور از یک خیابان شلوغ و شنیدن خبری رعب‌آور دربارۀ جنگ و آشوب، باعث می شود که غدد فوق کلیوی ما بیش‌ازحد معمول آدرنالین ترشح کند. ترشح بالای آدرنالین برای جسم، روح و روان ما مضر است. همۀ ما به دنبال روشی هستیم که بتوانیم به کمک آن با استرس مقابله کنیم. یوگا در کاهش استرس و آرام‌سازی جسم و روح بسیار مؤثر است.
آساناها، گروهی از حرکات فیزیکی برای کنترل استرس های ذهنی هستند. تمرکز روی جسم و تنفس با حفظ هوشیاری در حین انجام آساناها، بهترین راه برای آرام‌سازی ذهن و حذف نگرانی‌هایی است که در زندگی روزمره با آن مواجه هستیم. به همین خاطر است که افراد بعد از انجام یوگا احساس خوبی دارند. یوگا در آرام‌سازی و تقویت سیستم عصبی بدن بسیار مفید است و انرژی شما را چه در مواقع سخت و دشوار زندگی، چه در طول بیماری های مزمن یا عادت ماهیانه بالا می‌برد و احساس جوانی خواهید کرد.
انجام وضعیت بادا کوناسانا  یا فرشته، وضعیت ویراسانا  یا قهرمان، وضعیت کودک، وضعیت جنین ، وضعیت خم به جلو، وضعیت کروکودیل، خم به عقب، وضعیت گاوآهن، وضعیت‌های معکوس، وضعیت پیچ شکم و وضعیت عقرب برای مقابله با تنش های ذهنی و جسمی و آرام‌سازی سیستم عصبی بسیار مفید است. فراموش نکنید که همه‌روزه مدیتیشن کنید، زیرا مدیتیشن در آرام‌سازی و تقویت سیستم عصبی و ذهن شما بسیار مؤثر است.

برگرفته از: کتاب دایرة‌المعارف یوگا

 

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

بهترین حرکت یوگا برای خانم‌های شاغل

حرکت پلاین حرکت یوگا به کشیدگی جلوی بدن و تقویت عضلات  کمک می‌کند.به پشت دراز بکشید، …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x