چهارشنبه , سپتامبر 28 2022

گارود آسانا ( وضعیت عقاب )

  
 
 

گارود آسانا ( وضعیت عقاب )

Garudasana / Eagle Pose

 

 

 

 

 

کلمه گارود (Garud ) به معنی عقاب ترجمه می شود و یک حرکت ایستاده تعادلی محسوب می شود .

 

1 – در تاد آسانا بایستید .

2 – زانوها را کمی خم کنید , کف پای راست را بلند کرده و تعادل خود را بر روی پای چپ برقرار کنید .

3 – زانوی پای چپ را کمی خم کنید و ران راست را روی ران چپ قرار داده و ساق پای راست را روی عضله ساق پای چپ قرار دهید .

4 – آرنج راست  را خم کرده و تا مقابل قفسه سینه بالا بیاورید . آرنج چپ را داخل آرنج راست قرار داده و دستها را به هم بپیچید طوریکه کف هر دو دست شبیه منقار عقاب روی هم قرار گیرد .

5 – آهسته زانوی پای چپ را کمی بیشتر خم کنید تا انگشت شست پای راست در صورت امکان زمین را لمس کند , به یک نقطه ثابت نگاه کنید تا بتوانید تعادل خود را حفظ کنید .

6 – ابتدا دستها را باز کنید و سپس پاها را رها کنید .

7 – حرکت را در سمت دیگر تکرار نمایید .



 

 

فواید :


– کشش ران , مفصل ران , شانه و ناحیه بالایی پشت بدن

– تقویت و کشش مچ پا و عضلات ساق پا

– افزایش تمرکز و احساس تعادل

– باز شدن قفل سر شانه


موارد احتیاط و محدودیت :


– صدمات جدی زانو ومچ پاها ( در مواردی که آسیب زانو کمتر است می توانید از آجرک زیر پای خود استفاده نمایید )

– صدمات جدی شانه و دستها

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

حرکت گربه – گاو در یوگا

کمر درد برای هر کسی می تواند در مواقعی اتفاق افتاده باشد، و فعالیت کم …

1 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x