پنج وضعیت یوگا برای آرامش داشتن در پاییز

نویسنده: دانا میلتزر زِپِدا   برگردان: واحد ترجمه

 

بیدار شدن صبح‌های زود، روزهای پرمشغله، بازگشت به برنامه‌های روزانۀ عادی، سازگار شدن با تغییرات فصلی، کار آسانی نیست، فرقی ندارد 6 یا 36 ساله باشید. بازگشت به مدرسه و برگشتن به زندگی پرمشغله بعد از فصل تابستان آسان نیست.
توالی‌ای که در ادامه آورده می‌شود در این فصل بسیار مفید است، زیرا به آرامش پیدا کردن پرتوجوها در این زمان از سال بسیار کمک می‌کند. این توالی، شادی‌بخش و بالابرندۀ روحیه نیز می‌باشد، زیرا برای همۀ ما مشکل است که از تابستان عبور کرده و سال جدید تحصیلی را آغاز نماییم.
در زیر پنج وضعیت برای خداحافظی با تابستان و روبرو شدن با چالش‌های پاییز معرفی می‌گردد. انجام این وضعیت‌ها در محیط باز به لذت بردن از زیبایی‌های فصل پاییز خواهد افزود.

مشکل: بازگشت به مدرسه
 

 

وضعیت کودک (بالاسانا )

این وضعیت به ستون فقرات شکل داده، استرس را کم کرده، گرما و آسودگی کودکانه را به ما بازمی‌گرداند. قرار دادن پیشانی روی زیرانداز یا پتو به آرام‌سازی ذهن شما کمک کرده و کمی فشار به قشر جلوی مغز که بخشی از مغز است که به خاطر تفکر شناختی و خلاقانه‌اش شناخته‌شده است، وارد می‌کند.

مشکل: بیدار شدن صبح زود
 

 

وضعیت جنگجوی شمارۀ یک (ویرابهادراسانا یک )

این وضعیت، انرژی‌بخش و آرام‌کننده می‌باشد. حرکت روبه‌جلوی این وضعیت به بدن می‌گوید که پاییز من برای آغاز تو آماده‌ام.

مشکل: آفتاب و سرگرمی کمتر
 

 

وضعیت درخت (ورکشاسانا )

 

ادامه مقاله را می توانید در مجله 96 مطالعه نمایید

 

برگرفته از:
http://www.yogajournal.com/beginners/5-yoga-poses-jump-start-fall/

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

بهترین حرکت یوگا برای خانم‌های شاغل

حرکت پلاین حرکت یوگا به کشیدگی جلوی بدن و تقویت عضلات  کمک می‌کند.به پشت دراز بکشید، …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x