پنج‌شنبه , دسامبر 8 2022

پاریگ آسانا(parighasana,beam pose)

 

پاریگها (parigha ) به معنای کلون در یا میله و بندی است که با آن درب را بسته و قفل می کنند.

۱ – روی دو زانو قرار بکیرید , طوریکه رانها عمود بر زمین باشند.هنگامی که زانوها را بر روی زمین می گذارید با دست سر زانو خود را به سمت خارج بکشید تا از آسیب رسیدن به زانوها جلوگیری گردد.

۲- پای راست را از پهلو در راستای استخوان لگن به سمت راست بکشید.(پاشنه و زانو در راستای هم باشد)

۳ -عضله بالای زانو راست کاملا منقبض , پاشنه روی زمین و نوک انگشتان به سمت سقف باشند (می توانید انگشتها را هم بر روی زمین بگذارید,هر موقعیتی که برای انگشتان گرفتید تا آخر حرکت آن را نگه دارید و تغییر ندهید )

۴ – همراه با بازدم تنه را از سمت پهلو روی پای راست خم کنید و با کف دست ساق یا مچ پا را بگیرید.

۵ – همراه با دم دست چپ را در امتداد گوش چپ بالای سر ببرید.

۶ – توجه کنید که قفسه سینه باز و سمت راست لگن به سمت عقب حرکت نکند.

۷ – حرکت را در طرف دیگر نیز انجام دهید.

موارد محدودیت :

جراحات و آسیب دیدگی زانو ( در صورت درد خفیف در کاسه زانو می توانید حوله ای را زیر زانویتان قرار دهید سپس حرکت را انجام دهید)

فواید :

– باز شدن لگن

– تقویت عضلات دو طرف ستون مهره ها

– باز شدن عضلات پشت ران

– باز شدن شانه ها

– تحریک اندامهای شکمی و ریه ها

منبع : http://www.esfyoga.ir

باز نشر : آکادمی ایران یوگا

https://www.iranyoga.ir/

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

حرکت گربه – گاو در یوگا

کمر درد برای هر کسی می تواند در مواقعی اتفاق افتاده باشد، و فعالیت کم …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x