چهارشنبه , سپتامبر 28 2022

وریکش آسانا ( درخت )

  
 
 

وریکش آسانا ( درخت )

Vrksasana / Tree pose




وریکشا ( Vrksha )  به معنای درخت است و در این وضعیت چون درختی استوار ریشه در زمین دوانده مستحکم و متعادل می ایستیم.


1 – در تاد آسانا بایستید.

2 – تمامی وزن بدن را بر روی کف پای راست ببرید , پای چپ را از زانو خم کنید و با کمک دست ,کف پا را داخل و بالای ران راست بگذارید . طوریکه انگشتان پا به سمت زمین باشند.( هرگز کف پای خود را بر روی زانو نگذارید تا با فشار بر روی  آن آسیب نبیند )

در صورتیکه قادر به بالا بردن پا تا انتهای ران نیستید می توانید پای خود را به صورتهای  زیر هم قرار دهید .

 

3 – پای راست کشیده و عضله بالای زانو را منقبض نمایید . در حالیکه پای چپ را به انتهای استخوان ران فشار می دهید . زانوی چپ را به سمت عقب بکشید تا بر سطح بدن عمود باشد.

4 – با دم به آرامی دستها را از طرفین بالا ببرید , طوریکه کف دستها یکدیگر را لمس کند یا رو به هم باشند.

5 – به یک نقطه ثابت در مقابل خود خیره شوید تا بتوانید تعادل خود را در طول حرکت روی یک پا نگه دارید.می توانید برای حفظ تعادل انگشست شست خود را بر روی زمین فشار دهید.

6 – حرکت را در سمت دیگر انجام دهید.

 




فواید :


– تقویت مفاصل و عضلات پا

– ایجاد انبساط در قفسه سینه

– ایجاد هماهنگی بین ذهن , جسم و تعادل بدن

– افزایش تمرکز

– بهبود کف پای صاف


موارد احتیاط و محدودیت :


– در هنگام سردرد و سرگیجه , بی خوای و فشار خون پایین این حرکت را انجام ندهید.

– در هنگام فشار خون بالا دستها را بالا ی سر نبرید.

– دست کم تا 5 الی 6 ماه بعد از جراحی در ناحیه شکم از انجام حرکت خودداری کینید.

– آرتروز زانو

– واریس

– کسانیکه از مشکلات جدی زانو رنج می برند بهتر است پشت خود را به دیوار تکیه دهند و زاویه ران و ساق پا را طوری تنظیم نمایید که روی زانوی خم شده فشاری نباشد.


درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

حرکت گربه – گاو در یوگا

کمر درد برای هر کسی می تواند در مواقعی اتفاق افتاده باشد، و فعالیت کم …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x