شالابهاسانا ( ملخ )

شالابهاسانا ( ملخ )

Shalabhasana / Locust Pose

شالابها ( shalabha ) به معنای ملخ است. در اجرای این آسانا وضعیت بدن یادآور شکل یک ملخ است.

۱ – بر روی شکم بخوابید .چانه یا پیشانی را بر روی زمین بگذارید ( در صورتیکه گردن درد دارید پیشانی را بر روی زمین بگذارید) .انگشتان دست را مشت کنید و در دو طرف بدن قرار دهید .برای خانمها در دو طرف تخمدانها قرار دهند.پاها صاف و کشیده بر روی زمین باشند.

۲ – دم بگیرید پای راست را از زمین بلند کنید به طوریکه لگن از زمین بلند شود .۲۰ ثانیه مکث کنید و پا را عوض کنید. ( آردها شالابهاسانا ).

۳ -پیشانی را روی زمین بگذارید.می توانید دستها را دو طرف بدن روی زمین بگذارید.دم بگیرید و هر دو پا را صاف و کشیده از زمین بلند کنید طوریکه تمام رانها از زمین جدا شوند. ( شالابهاسانا ) .

۴ – توجه کنید در طول حرکت عضلات باسن و بالای زانو منقبض , شانه ها از گوشها دور و پاها به هم نزدیک باشند.

 

فواید :

 

– کمک به تقویت سیستم گوارش و رفع مشکلات گوارشی به ویژه نفخ

– انعطاف در ستون مهره ها , باسن و عضلات پشت پاها

– تقویت ارگانهای شکمی و درون لگن مانند مثانه و تخمدانها و پروستات آقایان

– ماساژ عصب سیاتیک

– پیشگیری از واریس

 

 

موارد احتیاط و محدودیت :

 

– آسیب های جدی کمر

– فتق

– فشار خون بالا

– بیماریهای قلبی

– بیماریهای مزمن دستگاه گوارش

– دوران قاعدگی و بارداری

منبع : سایت آموزش یوگا

باز نشر : آکادمی ایران یوگا

https://www.iranyoga.ir/

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

حرکت گربه – گاو در یوگا

کمر درد برای هر کسی می تواند در مواقعی اتفاق افتاده باشد، و فعالیت کم …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x