دوشنبه , آگوست 8 2022

دستیابی به آرامش و آسایش با استفاده از چند

1.   برای دستیابی به آرامش بیشتر، میوه و سبزی خام بخورید. ماست ، شیر، دانه های خوراكی، حبوبات ، فندق و بادام نیز مصرف كنید.
2.     بیشترین تنش از سر آغاز می شود نه از تن. پس دراندیشه های خویش سخت گیر مباشید.
3.    بوی خوش موجب افزایش سروتونین در مغز و پدید آورنده آرامش است. سعی کنید از بوهای خوش استفاده کنید.
4.  نیایشگاه ها آرام ترین مكان ها هستند. با توجه به باورهای خویش ، به حرم مسجد و … روی آورید، جایی برای نشستن پیدا كنید و در آرامش این مكان ها  فرو روید.
5. فك به هنگام استرس سفت می شود. برای رهایی از تنش فك ، سقف دهان را با زبان فشار دهید.
6.  پره های آسیاب بادی را تصور كنید كه می چرخند. با دستان خویش حركت پره ها را تقلید كنید و با این كار به آرامش دست یابید.
7.  كف دستان خود را بر دو جانب چهره خود قرار دهید ، از لب تا چشمان . بینی خود را بیرون بگذارید و دستان خود را به نرمی بر چهره بفشارید تا آرامش فرا رسد.
8. در جستجوی نكته ای باشید كه شما را به خنده وادارد. اگر نیفتادید ، تظاهر كنید كه یافته اید و بخندید.
9.    مشكلات و تشویش های خویش را بنویسید و ببینید كه چگونه موقع خواندن آن ، مشكل شما حل یا ناپدید می شود.
10. در انجام كاری كه شما را سخت نگران كرده ، با خود قرار بگذارید كه آن را در زمانی دیگر انجام دهید. چنین تدبیری شما را از تشویش می رهاند.
11. تمركز بر یك شیء ، صدا ، تصور یا یك اندیشه بدون استرس و بدون هراس از پراكندگی ، مراقبه است.
12. اگر بتوانید مسائل كوچك زندگی را سهل بگیرید ، در حل مسائل پیچیده موفق می شوید. در این كار آرامش نهفته است.
13. برای رهایی از استرس دو راه وجود دارد : تغییر نگرش شما به مشكل و تغییر مشكل. تغییر نگرش موجب روشن شدگی است.
14. حواس را تربیت كنید . از گوش برای شنیدن بهترین اثر موسیقی ، از چشم برای دیدار برترین زیبایی و…. بهره بگیرید.
15. به هنگام استرس ، به تماشای درختی  بلند و زیبا بنشینید .
16. دعا، كلام یا صدایی را برگزینید. در مكان های آرام و به هنگام آرامش ، آن دعا، كلام و یا نوای انتخابی را بی صدا بر زبان جاری سازید.به هنگام اضطراب گه گاه و نه همیشه چشم های خود را ببندید و دعا، كلام راز انگیز را بر زبان جاری سازید.
17. زمانی را به تماشای آثار هنری اختصاص دهید؛ این كار را تكرار كنید. از میان این نقش ها، نقشی را كه با جان شما سازگارتر است برگزینید و آن را با دقت به خاطر بسپارید. به هنگام استرس چشمان را ببندید ؛ سه بار آرام تنفس كنید و جز بدان نقش ، به چیزی دیگر نیندیشید.
18. نهایتِ داشتن ، داشتن آرامش باطنی و بردباری است .
19. در گذشته زندگی كردن ، شما را از ” حال ” و توجه به آینده ‌باز می دارد . زمانی كه نیاز به شادی دارید اكنون است .
20. بسیاری از ناراحتی های ما ناشی از این است كه خود را در كارهای یكنواخت محبوس كرده ایم ، كارهایی كه مرتب باید تكرار كرد . به دنبال تنوع و تغییر بگردید تا از كسالت و افسردگی نجات یابید .

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

نرمش در محل کار

پشت میز نشینی به مدت طولانی عوارضی را بر مفاصل و ستون فقرات دارد از …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x