حرکات یوگا – حرکت کشش به طرفین در حالت ایستاده

این حرکت انعطاف پذیری ستون فقرات ، بازوها و قفسه سینه را افزایش می دهد و عملکرد کلیه، کبد و طحال را تنظیم می نماید.همچنین این حرکت می تواند به ردیف شدن ستون فقرات کمک کند و باعث شود که اکسیژن بیشتری وارد ششهای شما شود.

 

 
۱٫ در وضعیت تاداسانا(کوه) بایستید و به آرامی نفس بکشید.

 

standing-sidestretch-step1.gif

گام اول
۲٫ همراه با دم بازوی راست خود را مستقیم بالا آورده و با گوش خود مماس کنید.

 

گام دوم
۳٫ همراه با بازدم به بازوی راست کشش بیشتری دهید و از سمت راست خم شوید.به آرامی نفس بکشید . (در این حرکت کشش کاملاً در سمت راست ما می باشد) این حرکت را در جهت دیگر نیز تکرار کنید.

 

standing-sidestretch-step3.gif

گام سوم
اگر این حرکت را بدون فشار آوردن به خود در هنگام خم شدن انجام می دهید, به شما احساسی متفاوت و عالی به علت ایجاد کشش در ماهیچه ها و ستون فقرات در طرفین منتقل می شود.اگر در این وضعیت تعادل ندارید، به آرامی پاهای خود را کمی از هم جدا کنید.

 

منبع :سلامت سیمرغ

باز نشر : آکادمی ایران یوگا

https://www.iranyoga.ir

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

حرکت یوگا مناسب برای دوندگان

مطمئنا یوگا از بین برنده‌ی استرس است. اما مزایای فوق‌العاده‌ای هم برای دوندگان دارد مثل …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x