تاثیرات یوگا

یادگیری تنفس به روش یوگا اثرات مثبت ملموسی به همراه دارد. اثراتی از جمله موارد زیر:

  • فشارهای حاد و مزمن را در اطراف قلب و اعضای گوارشی از بین می‌برد.
  • به بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی مانند آسم یا آمفیزم (emphysema) کمک می‌کند تا بر نگرانی ناشی از نفس‌تنگی غلبه کنند زیرا یوگا ظرفیت ریه‌ها را افزایش می‌دهد.
  • محرک‌های عصبی مربوط به عروق قلبی را تقویت می‌کند.
  • اضطراب عصبی و حسی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
  • با افزایش تبادل اکسیژن و دی‌اکسید کربن، میزان سم‌زدایی را بهبود می‌بخشد.
  • با توزیع انرژی میان غدد داخلی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
  • ذهن را آرام و تعادل ذهنی و جسمی ایجاد می‌کند.

 شما را از حالت بدن‌تان آگاه می‌کند

از زمانی که یوگا کار می‌کنم، حالت بدنی‌ام به شکلی قابل توجه بهبود یافته است. حرکات یوگا به من آموخته‌اند با قامتی راست بایستم، به طوری که سرم در راستای قلب، و قلبم در راستای لگن‌ خاصره باشد. حتی هنگامی که نشسته‌ام اگر حالتی خمیده به خود بگیرم، متوجه می‌شوم و طرز نشستنم را درست می‌کنم. نکته‌ی دیگری که متوجه شدم این است که با اصلاح حالت بدن، نفس‌هایم عمیق‌تر و در نتیجه تنفسم بهتر شده است.

 

با انجام یوگا، یاد می‌گیرید در لحظه زندگی کنید. زمانی که تازه یوگا را شروع کردم، کم‌طاقت بودم و دلم می‌خواست حرکات را با عجله انجام بدهم. به علاوه اینکه مرتب زمان را چک می‌کردم. مدام چک می‌کردم تا ببینم چقدر از ویدئو باقی مانده است. با ادامه‌ی تمرینات یوگا، آموختم که ذهنم را آرام و بر حرکت و تنفسم تمرکز کنم. گاهی بدون انجام هیچ حرکتی تنها بر تنفس تمرکز می‌کنم. توانایی آرام کردن ذهن و در آن واحد بر یک چیز تمرکز کردن، در تمام ابعاد زندگی‌ام مفید بوده است.

 

باز نشر : ایران یوگا

 

 

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

حرکت یوگا مناسب برای دوندگان

مطمئنا یوگا از بین برنده‌ی استرس است. اما مزایای فوق‌العاده‌ای هم برای دوندگان دارد مثل …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x