یکشنبه , دسامبر 4 2022

آموزش ماتسی آسانا (ماهی)

ماتسی آسانا ( ماهی )
Matsyasana / Fish Pose

ماتسی ( Matsya )  به معنای ماهی می باشد.

۱ – به پشت دراز بکشید , دستها را به حالت کشیده زیر باسن قرار دهید , به طوریکه کف دستها روی زمین باشد , پاها را صاف روی زمین نگه دارید.

۲ – در حالیکه آرنجها را به زمین فشار می دهید , همراه با بازدم بازو و شانه ها را از زمین بلند کنید , قفسه سینه را بالا بکشید و تاج سر را روی زمین بگذارید.

۳ – برای بازگشت از حرکت ,  ابتدا پشت گردن را صاف کنید , سپس شانه ها و پس سر را روی زمین بگذارید.

فواید :

– تاثیر مستقیم و موثر روی غده تیرویید ,  پارا تیرویید و تیموس

– انبساط قفسه سینه و افزایش گنجایش ریوی و در نتیجه امکان تنفس های عمیق و بهبودی آسم و تنگی نفس

– موثر بر عضلات بین دنده ای قفسه سینه ,  عضلات شکم و ارگانهای داخلی شکم , گلو و گردن و از بین برنده خشکی گردن

– بهبود استقرار بدن

– تسکین دردهای پشت و التهاب مهره های ستون فقرات

موارد احتیاط و محدودیت :

– فشار خون بالا یا پایین

– میگرن

– صرع

– صدمات جدی در ناحیه گردن , کمر و پشت

– بیماریهای قلبی

– زخم اثنی عشر

– دوران بارداری

منبع : سایت آموزش یوگا

باز نشر: آکادمی ایران یوگا

درباره ایران یوگا

پیشنهاد ما به شما

حرکت قایق

این حرکت ماهیچه های پا ، شکم و قسمت پایین کمر را نیرو می بخشد.همچنین …

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x